Pomoc při léčbě závislosti
Michal
Dobrý den. Přítelkyně je závislá na pervitinu. Teď už 4 den abstinuje ale má bolesti svalstva i břicha. Tak prosím radu jak mám postupovat a taky stravování. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Michale,
díky moc za dotaz a za snahu pomoci Vaší přítelkyni.
Každé tělo reaguje na vysazení pervitinu jinak, může se objevit silná únava, svalové křeče, nespavost a další neduhy. Doporučuji Vaší přítelkyni odpočívat, doplnit vitamíny (B-komplex,C se Zinkem)  minerály - hlavně magnesium, které pomáhá od svalových křečí. Důležité je dodržovat pitný režim (ideálně voda, minerálky, nevhodné jsou sladké nápoje, energydrinky a alkohol) a pravidelně a vyváženě jíst (hodně zeleniny, ovoce).
Pomoci mohou také bylinkové čaje jako meduňka, ostropestřec.
Bohužel takto na dálku nelze přesně říci, zda uváděná bolest břicha souvisí s vysazením pervitinu. Pokud by přetrvávala déle, než pár dní a stupňovala se, vyhledejte určitě lékařskou pomoc! Fyzické potíže při vysazení pervitinu by totiž neměly být nijak závažné (narozdíl od vysazení opiátů). Je možné, že při užívání pervitinu Vaše přítelkyně nevnímala obtíže, které už mohla mít a při abstinenci se objevily v celé své síle.
Co by Vás a Vaši přítelkyni mohlo ale také nečekaně překvapit, jsou možné psychické potíže, které se při abstinenci po dlouhodobějším braní objevují (nervozita, výkyvy nálad, úzkosti, chutě...). Moc bych Vám doporučovala mít v záloze kontakt na nejbližší protidrogové zařízení, ve kterém by si Vaše přítelkyně mohla o případných potížích s někým otevřeně promluvit.
Kontakt na zařízení ve Vašem Kraji: https://advaitaliberec.cz/
Dovedu si představit, že situace, ve které se nalézáte může být velmi složitá a obtížná i pro Vás. Pokud byste i Vy cítil, že je toho na Vás příliš a že by Vám pomohlo si o celé situaci s někým bez obav promluvit, obraťte se také na uvedenou organizaci, určitě Vám poradí, kde najít ve Vašem Kraji službu pro blízké osob se závislostí. Nezapomínejte na sebe a na svou duševní pohodu, je důležitá! :-)
Moc Vám držím palce a zdravím,
Andula Novotná