Léčebna
Pokys
Dobrý den,je mi 29let a jsem drogové závislý na marihuaně a pervitinu ,chtěl bych nastouoit někam do léčebny ,poradíte mi ,kde je to nejlepší? Jsmem zaměstnaný ,takže budu na neschooence? Jak dlouho trvá nejkratší léčba a co všechno k tomu potřebuju? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Mája Chytrá
Dobrý den,
v první řadě Vás chci ocenit a podpořit v rozhodnutí k léčbě. Existuje několik možností pobytové léčby - krátkodobá léčba v psychiatrické léčebně obvykle trvá kolem tří měsíců, střednědobá léčba 6 měsíců a pak existuje možnost dlouhodobé léčby v terapeutických komunitách, která se pohybuje kolem jednoho roku.  Přesně jak píšete, v době trvání léčby můžete být na neschopence a tím pádem pobírat podporu. K nastoupení do léčby budete potřebovat doporučení, obrátila bych se tedy na nejbližší kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci. Když mi napíšete, kde bydlíte, doporučím Vám nejbližší vhodné zařízení. Tam Vám také doporučí vhodné zařízení právě pro Vás - podle povahy Vašich obtíží. Pokud budete chtít co nejkratší léčbu, ta se pohybuje kolem tří měsíců. Pobytovou léčbu vnímám jako důležitý krok, ráda bych Vás ale podpořila i v tom, abyste i po léčbě pokračoval v doléčování v místě Vašeho bydliště. Existuje jak pobytové doléčování (s chráněným bydlením a psychoterapiemi), tak ambulantní (bydlíte ve vlastním bydlení a na skupiny nebo individuální psychoterapie docházíte). Pokud budete mít jakékoli otázky, neváhejte mne znovu kontaktovat.
Přeji Vám, ať se daří,
s pozdravem
Mája Chytrá