Tatinek fetak
Anonymní Bella
Dobrý den.
Muj tata bere drogy, a někdy je až moc agresivní tak násilí mámu když nic neudělala chybu, někdy i na mě mlátí, ale máma se ho boji a nic stim nedělá, a já vím že nemůžu dělat co chci na jejím vztah ale nechci vidět moje mámu jako se bojí pořád, a ona si nezaslouží a já už toho mám dost, a někdy moje mama říkáva ze uz ji nebaví život s ním ale pořád spolu.neni odvážná.. a už je dlouho bere drogy, když nebere tak je v pohode a když bere tak není, dokola dokola dokola, taky můj malý bratr neví co se děje přesně, a taky trpí že táta sním nestraví čas, no když ho vidím jak je na drogy a v hlavě mám jako mám nahlasit nebo ne, co když moje máma bude naštvaná nebo tata bude mě mlátit nebo tak dál, co mam dělat? Pomoc?
Chtěla bych jako anonymní aby moje rodiče nevěděli že jsem to napsala.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Bello,
nepíšete nic o tom, jaké máte kontakty na možnosti pomoci, jestli máte ve svém okolí někoho, komu důvěřujete, kdo by vás v hledáním pomoci podpořil, podržel, s kým můžete o všem bez obav mluvit, a už vůbec netuším, kolik vám je let. Vnímám, že jste v komplikované situaci, kdy jste v ohrožení vy i vaše mamka. Tátova závislost ubližuje ne jen jemu, ale kvůli jeho agresivnímu chování ohrožuje bezprostředně i vás.
V první chvíli bych vám proto doporučila obrátit se na Linku bezpečí, kde byste mohla svou situaci probrat podrobněji, zjistit, jaké máte možnosti, co by který krok nejspíš nesl s sebou, jak se připravit. Linka bezpečí je určena lidem do 26 let v situaci, se kterou si sami neví rady, funguje celorepublikově, zdarma a nonstop. Tel.č. je 116 111.
Budu ráda, když dáte vědět, jestli jste zavolala a jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.