Důsledky pervitinu
Pikola
Dobrý den,asi tři roky jsem v kuse brala každý den ve velkých dávkách pervitin a do toho jsem experimentovala s všemi ostatními drogami. Je mi 18 let. 3 měsíce už abstinuji a spustila se mi nesnesitelná paranoia. Bojím se ze mě přítel zabije,jezdit mhd,chodit ven,jist a pít. Mohli byste mi poradit čím to je a co s tím? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Pikolo,
díky za dotaz i za důvěru. Umím si představit, že v podobné situaci není snadné o něčem takovém mluvit nebo psát. Dobře, že si potíže uvědomujete. Nicméně rozumím tomu tak, že se pohybujete na celkem tenké hraně mezi realitou a paranoiou.
Možností, proč se vám děje, to, co popisujete, je určitě víc. Velmi pravděpodobně to celé souvisí s užíváním a experimentování s drogami v posledních 3 letech. Samosebou v tom může hrát roli i nějaká predispozice (sklony k psychickým potížím v rodině) nebo vaše vlastní psychické nastavení, zkušenosti s drogami, flashbacky, badtripy apod.
Co mi však přijde podstatné je, že potíže - paranoia, obavy z toho, že vás chce přítel zabít, strach jezdit MHD, chodit ven, jíst a pít - už trvají tři měsíce. Není to tedy tak, že by se potíže menšily a postupně mizely. Naopak přetrvávají a je tu riziko, že přejdou do chronicity, zhorší se, nabalí se na ně další potíže (což se ostatně už asi i děje). Z toho důvodu bych vám doporučila se urgentně obrátit na psychiatra, ideálně psychiatra se zkušenostmi z adiktologie, nebo na některou z adiktologických ambulancí. Jste-li z Prahy, můžete zkusit volat do CADASu - nenechte se odbít, odkažte se na drogovouporadnu.cz, stejně jako zde v dotazu popište svou situaci a poproste o pomoc. Nebudou-li vás moci vzít do péče, poproste o kontakt, kam jinam se obracet. Služby ambulance jsou poskytovány disrétně a zdarma.
Specializovaná ambulance CADAS
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mapa
mobil: +420 603 831 815
e-mail: cadas@sananim.cz
Podrobnosti najdete zde.
S pozdravem a přáním, aby bylo lépe.
Gabriela Minařík.