Knedlík v krku , vsugerovaný pocit který přechází v dávivé záchvaty
Luke
Dobrý den kolega minulý rok užil MDMA vysoké kvality. Bohužel na to užil ve velké míře alkohol.
Od té doby má problém psychického rázu a to ten že si vsugeroval pocit “knedlíku V krku přechází mu to až v dusivé záchvaty,myslí si že nemůže dýchat.
Je to rok a bere na to prášky co mu psychiatr předepsal( xanax 0,25 při akutních potížích a Prosulpin 0,50 mg pulku ráno ) jenže mu to jaksi nepomáhá. Nevíte jak mu s tím pomoct. Tenhle psychosomatický problém má z té doby před tokem když vyzkoušel MDMA asi 3x-4x v kombinaci s Alkoholem a to tvrdým. ( Já ho varoval ať někombinuje)
Díky za odpověď Starostlivý kolega

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Starostlivý kolego,
děkujeme za Váš dotaz. Jestli správně rozumím, trápí vás, že má kolega psychické obtíže od doby, kdy užil MDMA v kombinaci s alkoholem. Rád byste mu pomohl, ale vlastně nevíte jak. Pomáhat druhým je bezesporu dobrá záležitost, ale pokud by to mělo znamenat, že se budete trápit Vy, nemá takové pomáhání moc smysl.
Co konkrétního by Vašemu kolegovi pomohlo nelze takto na dálku jednoduše určit. Určitě by bylo fajn, aby to nadále konzultoval se svým psychiatrem. Bohužel však mnohdy ani „zázračné pilulky" samy o sobě nic nenapraví. Bylo by fajn, aby Váš kolega navštívil nějakého psychoterapeuta, ideálně se zaměřením na psychosomatiku. Případně se může zkusit obrátit na nějakou adiktologickou službu.
Pokud napíšete, odkud jste, zašlu Vám nějaké kontakty, kam se může Váš kolega obrátit.
Nicméně pokud chcete kolegovi pomáhat i Vy, nebojte se na rovinu mluvit o tom, čeho si všímáte a co slyšíte. Buďte mu nablízku a naslouchejte. Můžete s ním udělat nějaké drobné krizové plány. Např. kdy Vám může zavolat, pokud bude potřebovat, můžete mu nabídnout nějakou společnou aktivitu apod. Zvažte co mu nabízet a co už ne, kolik času a energie chcete investovat. Zdraví a psychická pohoda je důležitá i u Vás samotného.
Přeji, aby vše dobře dopadlo.
S pozdravem,
Nikol Spůrová