Vyčerpání
Petra
Dobrý den, po nekolika letem uzivani pervitinu, nitrozilne, jsem se rozhodla prestat.posledni rok jsem uzivala denne. Abstinuji 2 tydny a potykam se samozrejme s obrovskou unavou. Jak se s tim vyporadat? Mám stale jeste co nejvic odpočívat nebo tomu celit a naopak to rozhýbat a treba sportovat? A jak dlouho myslite tato unava potrva? Jsem opravdu hodne vycerpana. Dekuji za odpověď Petra

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Petro,
díky za Váš dotaz. Moc Vám fandím ve Vašem odhodlání abstinovat!
To, že jste silně unavená, je po vysazení pervitinu bohužel běžné. Doporučují odpočívat, ale ne se té únavě úplně poddat. Zkuste si naplánovat dopředu Vaše dny, s pohybem začít třeba s krátkými procházkami a tyto plány dodržet. Pomůže také doplnění vitamínů (B-komplex,Céčko se Zinkem...), dodržovat pitný režim (ideálně voda, minerálky, nevhodné jsou sladké nápoje a energydrinky) a pravidelně a vyváženě  jíst. Jak dlouho u Vás bude únava přetrvávat bohužel neodhadnu, každé tělo reaguje jinak.
Co by Vás mohlo ale také nečekaně překvapit, jsou možné psychické potíže, které se při abstinenci po dlouhodobějším braní objevují (nervozita, výkyvy nálad, úzkosti, chutě...). Nepíšete, zda máte po ruce nějaké protidrogové zařízení, na které byste se mohla v případě obtíží obrátit a otevřeně si s někým promluvit.
Moc bych Vám doporučovala mít v záloze například kontakt na nejbližší adiktologickou ambulanci.
Nepíšete odkud jste, ale v Mapě pomoci si ji můžete snadno vyhledat:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Moc Vám držím palce a zdravím,
Andula Novotná