Bad trip
Georgie
Dobrý den, zdravím?
pred cca mesicem, jsem si s prateli vzala trip, pro upresneni papírek acid. Dala jsem si ho, a asi po 5-6 hodinach stav tripu odesel, tak jsme si s prateli vsichni dali hromadne bong/THC. asi 10 minut po té, jsem chytla bad trip, spojeny s holotropem, pozvracela jsem se, bylo mi spatne atd, stav toho tripu neni nutno resit, ale to co nasledovalo poznich par dni, tudiz co prozivat do ted, mam pocit jakoby cast meho stesti, a celkove cast meho zijiciho ja zustalo v tom dni, citim se jakoby nektere chvile ve dni nebyli realne, a obcas se mi chce zvracet jen tak, coz predtim jsem skoro nikdy nemela. nevim co mam delat, proto zadam o radu, jak to aspon trochu spravit, a vratit si chut do zivota. samozdrejme z toho mam ponauceni, a drogy uz nechci videt. do toho od te doby kdykoliv s nekym chci si dat thc, tak chytim holotropa, ale vzdy to je holotrop kdy se mi chce zvracet. chtela bych to vse vratit, a zit zase normalne. samozdrejme ze bych to chtela nejlepe vyresit bez psychiatra ci jinych profesionalnich pomoci, proto se ptam jake jsou moznosti se aspon trochu spravit?

Odpověděl: Amrit Sen
Georgie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, těžko však vyhovět požadavkům na doporučení, které byste četla nerada.
Každý člověk je jedinečný originál, drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako se důsledky jejich užití, či užívání mohou u jednotlivců lišit. Všechny halucinogeny, ale i psychostimulanty, THC a některé další látky mohou u člověka iniciovat psychickou poruchu, nebo rozvinout, či prohloubit psychické onemocnění, tím spíš při kombinaci drog, nebo dispozicím k psychickým poruchám, byť se do inkriminované doby nemusely nijak projevit. U někoho může k problémům dojít už při první zkušenosti, u jiného k nim může dojít kdykoli později.
Na zkušenosti se mohly podepsat i nejrůznější příměsi, jejichž přítomnost nelze vyloučit.
V každém případě, pokud k obdobným potížím jednou dojde, riziko, že se budou po užití psychotropních látek opakovat, nebo progradovat, zůstane už navždy i bez kombinování drog i při minimální dávce nejčistšího "materiálu".
Může se stát, že léčba rozvinutého psychického onemocnění, pokud se včas "nepodchytí", může být dlouhodobá a náročná a v krajním případě, že se takto zasažený člověk už nemusí nikdy úplně uzdravit.
Doporučuji Vám tedy, abyste co nejdříve vyhledala odbornou pomoc, nejlépe zkušeného psychiatra - adiktologa, který pracuje ve specializovaném zařízení, poskytující bezplatné služby pro uživatele návykových látek. Není se čeho bát, služeb lze využít i anonymně.
Zavolejte do nejbližší Adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby v dosahu a domluvte si termín návštěvy, není nad osobní, zcela nezávazný pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací, symptomy a příběhem, Vám lékař (zcela záměrně uvádím psychiatra - adiktologa, protože "běžný" psychiatr nemusí mít zkušenosti adiktologa) navrhne konkrétní kroky a postup Vaší úzdravy, případně Vás může krátkodobě zamedikovat moderními antipsychotiky, díky kterým můžete být brzy v kondici, nebo se můžete domluvit na jiné formě terapie, důležité je vyšetření specialisty neodkládat.
Nezbytné je, abyste se vyhnula všem drogám, včetně THC, jinak se může stát, že se zblázníte, v krajním případě nadobro. Pokud se přes popsané potíže nedokážete drog vzdát, máte další téma o kterém byste měla s odborníkem promluvit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Vyhledat je můžete, podle oblasti a typu zařízení i sama na Mapě pomoci serveru drogy-info: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Naši konverzaci necháváme skrytou a na veřejném webu ji nezpřístupníme.
Kdybyste potřebovala pomoci s čímkoli dalším, jsme tu pro Vás.
Ať jste brzy v kondici, držím palce,
Amrit Sen.