Pervitin
Veronika
Dobrý den,jsem zoufalá,s manželem jsme spolu 11let ..že začátku jsem vůbec netušila ,že je drogové závislý až cca po půl roce jsem si toho všimla ,jenže byla jsem zamilovaná až po uši..řekla jsem mu ať mi dá taky ze jsrmz to v 18cti zkoušela , no a dál ..jela sem nosem bylo to jednou 1x za měsíc pak 1x za 14dny pak víkend a pak kdokoliv byla příležitost..po dvou letech sem otěhotněla a přestala brát celé trhu a cca rok..znovu přišel ten okamžik dáme si? V tu dobu měl manžel 15let nitrožilně. ..tak jsem zase jela dva roky pak jsem otěhotněla znovu ..cca po šesti letech nosem jsem řekla mě to už nestačí nechci skončit jako ty ..a on mi řekla tak ti budu dávat větší čáry. V trhu jsem opět nebrala když bylo malými rok ..skočila jsem po jehle. Na jehle jsem skoro 4roky. Mínuly rok jsem od manžela utekla jsem to nezvládla jsem to jak mě do všechno tahal a když sem ho prosila atd. Našel si mě a nasliboval hory doly..po pěti měsících jsme se vrátila cca tři měsíce jsme byly oba čistý já i těch pět takže osm měsíců. A začlo to znova .já už nevím co mám dělat chci od něj odejít. Už ho nemiluju. Ale nemám kam jít . Ráda bych by šel na léčení odmítl prý že se chi zbavit.tak říkám půjdu já,jen že se bojím tohle je jako ofiko přiznání. Bojím se že byvh měla problém se sicilskou,školou všichni by to věděli. Prosím poraďte jak se mám od něj odpoutat,vím že když budu bez něj brát nebudu.dekiji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Veroniko,
díky za dotaz a za důvěru!
To, co popisujete, je opravdu složitá situace a chápu, že Vám v ní není vůbec dobře. Proto bych Vás velmi podpořila v tom, pokusit se věci změnit, to je skvělý start!
Jako první krok bych Vám doporučila obrátit se na nejbližší K - centrum. S jeho pracovníky byste mohla podrobně Vaši situaci probrat, zjistit, jaké se nabízejí možnosti podpory. Nemusíte se bát, pracovníci K - centra jsou všichni vázáni mlčenlivostí a Vy také můžete vystupovat anonymně, bez udání Vašich osobních údajů.
Snaha abstinovat a žít při tom s někým, kdo užívá, má velmi malou šanci na úspěch. Z Vašeho dotazu chápu, že byste se léčbě nebránila. To by mohl být i dobrá cesta k tomu, se od užívajícího manžela odpoutat. V každé léčbě je Vám k dispozici i sociální pracovník, který s Vámi řeší otázku toho kam z léčby jít, hledá s Vámi vhodné řešení. Nebojte se, nebudete na řešení Vaší situace sama!
Více o různých typech léčeb se můžete dozvědět například zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Obraťte se tedy prosím na K - centrum, můžete se spolehnout, že Vás pracovníci bez předsudků a odsuzování vyslechnou a pokusí se Vámi najít tu nejlepší cestu, jak z Vaší nepříjemné situace ven.
Nepíšete, z jakého jste Kraje, nemohu Vám tedy doporučit konkrétní K - centrum. Můžu Vás ale odkázat na Mapu pomoci, ve které lze nejbližší K - centrum nalézt https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud byste si i tak nevěděla rady, neváhejte se na nás znovu obrátit!
Držím palce a zdravím Vás, Andula Novotná