Opiáty/Substituce
Jákob
Dobrý den...
Jsem dlouhodobý uživatel opiátů, dříve na morfinu a Heroinu, nyní pouze na lécích Tramal (800mg denně) a Gabanox (600mg denně). Sice jsem svépomoci vysnizoval na tyhle davky, ale pořád nemůžu přestat léky užívat, prostě to nejde a sám sobě už ani nevěřím že přestanu nadobro. Mám za sebou 4 léčby zavislosti a nejdyl jsem abstinoval 13mesicu... Teď už recidivuji třetím rokem... Chtěl jsem se zeptat, zda s tímto problémem mohu nastoupit na substituční léčbu ? A jaké jsou podmínky ? Co to obnáší ?
Doporučení od lékaře, psychiatra a z k- centra není problém..
Ústecký kraj, Chomutov...
Díky
Jákob

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jákobe,
děkujeme za Vaší důvěru a dotaz. Vaše odhodlání je skvělý krok ke změně. Popisujete dlouhodobé užívání opiátů a to, že aktuálně nemáte motivaci a důvěru sám k sobě, abyste s užívání úplně přestal. Substituce v tomto případě může být dobrou a bezpečnější cestou. K substituční léčbě je možné nastoupit i se závislostí na Tramalu.
Bylo by vhodné zkontaktovat substituční centrum ve Vašem kraji a zeptat se na podmínky vstupu přímo u nich. V každém zařízení se trochu liší, nicméně budou všude podobné.
Nejbližší ve Vašem kraji je zde:
Ústí nad Labem, Ordinace AT, psychiatrická ambulance při Masarykově nemocnici v Ústí n/L, o. z.
Krajská zdravotní, a. s.
Substituční léčba
Sociální péče 3316/12A, Ústí nad Labem, 401 13
Tel.: 477 114 377, 477 114 379
Kontaktní osoba: Mgr. Karolína Hönigová
www: http://www.kzcr.eu/cz/ul/pro-pacienty/zdravotnicka-pracoviste/psychiatrie
Doporučení od lékaře, psychiatra nebo kontaktního centra je vždycky fajn. Přeci jen už přicházíte s něčím v ruce a sám se můžete cítit klidněji. V substitučním centru si Vás objednají na konkrétní čas vstupního adiktologického a psychiatrického vyšetření - buď adiktolog nebo už přímo lékař. Udělají Vám také toxikologické vyšetření z moči, aby bylo ověřeno, že opiáty opravdu užíváte. Po vyšetření lékař rozhodne, zda Vám substituci nasadí. Lékař si Vás objedná na jiný den nebo již substituci nasadí. Začíná se vždy na malých dávkách substitučního preparátu a postupně se dávky zvyšují na dávku, ve které se cítíte dobře.
Ve většině substitučních centrech krom psychiatrů pracují i adiktologové, se kterými můžete řešit svou motivaci k léčbě.
Držím Vám palce v léčbě a klidně ještě napište, pokud Vás něco zajímá.
S pozdravem,
Nikol Spůrová