Rada ohledně braní
Denny
Dobrý den.Dala jsem si asi za 500 ale pak už nemám a nebudu mít.stáva se mi třeba ža když perník pár dní nemám že nemohu dýchat a když si šnupnu tak už mohu.ted nemám už a nebudu mít.Mám strach že se udusím...co dělat.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Denny,
děkujeme za dotaz a Vaší důvěru! Bohužel Váš stav nelze přes internet objektivně posoudit. Píšete, že když si dáte pervitin, cítíte se dobře. Ve chvíli kdy ho nemáte, objevují se pocity zhoršeného dýchání a strach, co bude dál. Vždy je potřeba nejprve vyloučit, zda se jedná o nějaké somatické onemocnění. Proto bych Vám doporučila, abyste si preventivně zašla za praktickým lékařem. Pokud by za Vašimi problémy bylo např. srdeční onemocnění, rozhodně by pro Vás další konzumace drog představovala ohrožení života.
To, co popisujete, mohou být také panické úzkosti. Bylo by dobré to s někým zhodnotit a podívat se na to, zda se tyto stavy objevily již před užíváním pervitinu, případně zda je užívání pervitinu spustilo. Podívat se na to, co dalšího Vám pervitin ještě přináší a naopak bere.
Užití pervitinu samozřejmě v první chvíli může být úlevné, ale z dlouhodobého hlediska Vám to může přinést spíše další komplikace - př. rozvoj toxické psychózy, paranoiu. Duševní zdraví je důležité stejně tak, jako to tělesné.
Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit (stačí napsat větší města, která máte dostupná). Něco jiného je drogy zvládat sám a něco jiného je, když si o tom s někým můžete v klidu promluvit. Když máte někoho, kdo Vás podrží, i když se Vám zrovna nedaří. Někoho, kdo Vás nebude soudit a kdo Vás vyslechne. Co se týče panik - může pomoci i kontakt s psychiatrem nebo psychoterapie.
Držte se, nebojte se ozvat a pečovat o sebe!
S pozdravem,
Nikol Spůrová