Zavislost na pervitinu
JNV
Dobrý den,můj problém je asi 5leta závislost na pervitinu.
Poslední 2roky se snažím abstinovat ale vydržím tak 14dnu a pak si musím dát abych mohl normálně fungovat.
Prosím o radu jak začít a co dělat abych byl zase na správný koleji.
Problém s nespavosti únavou a nechut dělat věci co mě naplnovali.
Nevím si už vůbec rady a můj život jde porad víc a víc do pryč. Děkuji za odpověď a radu do života.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, JNV,
děkujeme a Váš dotaz! Vaše odhodlání ke změně je skvělý první krok!
Rozhodnutí skončit s braním je super, zní to, že už Vám pervitin přináší jenom potíže, a to jak po fyzické, tak i po psychické stránce. Je fajn, že si umíte v takovou chvíli říct o pomoc!
Doporučovala bych Vám obrátit se na nejbližší K - centrum nebo adiktologickou ambulanci, kde Vám jejich pracovníci poskytnou informace o možnostech podpory.
Existují různé možnosti pomoci, které se Vám nabízejí, od ambulantní léčby, přes léčbu v terapeutické komunitě či léčebně. Odlišují se délkou i prostředím, ve kterém probíhají. Do ambulantní léčby docházíte pravidelně z domova, léčba trvá v řádu měsíců, může být skupinová i individuální. U ambulantní léčby je ale třeba zvážit, zda máte vhodné podmínky pro její úspěšné absolvování. To znamená, že se pohybujete v podporujícím prostředí, které je čisté - tedy, že například nebydlíte s někým, kdo drogy užívá, nejste součástí větší komunity uživatelů atd.
Léčba v komunitě je pobytová a dlouhodobá (cca kolem roku), postavená na skupinové psychoterapii, s další náplní jako je pracovní terapie, sportovní zátěžovky apod.
Léčba v léčebně je také pobytová a  skupinová, kratší než v komunitě (cca kolem 3 - 4 měsíců), zaměřená na strukturovaný denní program a další terapeutické aktivity.
Více informací můžete nalézt u nás na stránkách: http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Jelikož nezmiňujete místo, ve kterém bydlíte, nemohu Vás odkázat na konkrétní službu. Můžete se ale podívat na Mapu pomoci a vyhledat nejbližší K - centrum nebo adiktologickou ambulanci přímo tam: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud byste si i tak nevěděl rady, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme odkázat na vhodnou službu.
Držím Vám palce a přeju ať je líp! Andula Novotná