Perník a ztráta vahy
RozbityFetem
Dobry den, chci se zeptat co všechno způsobuje ubytek vahy při brani a co hraje největší roli. Je jasné že hlavně zaleži na stravě, ale to bych vynechal, jelikož si dovolim řict že na to že beru mám velmi pestry jidelniček, snídaně - svačina - oběd (teplé jídlo) - svačina - večeře, v podstatě jím jako za střízliva, snažím se i víc. Teď jsem přestal se snažil přestat a všiml jsem si, že už po tydnu jsem začal dost přibirat, jsem dost hubeny měl jsem pouhych cca 64 kg na 1.98 vyšku a přibral jsem na cca 70-71, takže jsem byl celkem rad, ale dnes jsem si bohužel dal zase po 14 dnech, ale nechci hned zas klesnout s vahou, ale nevím co přesně to zpusobuje. Zajimá mě jestli už jen to že mám v sobě metamfetamin zpusobuje ubytek vahy, nebo to je zpusobeno jen nadměrnym pohybem a samotná droga v systemu na to nemá vliv? Jelikož mi přijde že i když dost jím na perníku asi spaluju rychleji nebo nevím, ale spíš víc ztrácím než pribiram a to i když jsem v klidu bez velkeho nadmerneho pohybu ci zateze. Takze to zrychluje spalovani ? Uz od mala mam rychle spalovani i bez pervitinu mi dělalo problem přibrat. Připadně co by jste mi doporučili? Samozřejmě abstinence, ale v případě že se někdy zas rozjedu, jak předejit hubnuti?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den.
Metamfetamin je centrální sympatomimetikum, spouští tedy reakci typu útok-útěk. Tělo v tu chvíli funguje jinak - metabolismus je zrychlený z cílem vydat rychle veškerou dostupnou energii, nemáte chuť jíst, necítíte únavu, máte potřebu se pohybovat, tělo je mobilizované k akci. Tento stav má za následek, že lidé hubnou, nemají hlad, nepřibírají, byť jedí. Při vysazení pochopitelně nastupuje opačný efekt, tělo se snaží zásoby načerpat, odpočinout si. Při vaší výšce a váze se snadno může stát, že bez hlídání příjmu energie při užívání zkolabujete. Ostatně mít 70kg při výšce 198cm, je velmi málo, což asi sám víte. V takové situaci jste jistě někde v pásmu podvýživy. Dostanete-li se na váhu 64kg, jde o těžkou podvýživu, která může mít při delším trvání za následek zdravotní problémy.
To, že máte metabolismus zrychlený celoživotně, může mít mnoho příčin - můžete být samosebou zcela v pořádku, ale stejně tak můžete mít nějakou metabolickou poruchu, potravinovou intoleranci apod. Takže bych vám doporučila zjistit, jak na tom jste zdravotně a zda nemá váš rychlý metabolismus nějakou příčinu, kterou by stálo za to řešit. Pokud hubnout nechcete, pak je na snadě od drog podobného typu zcela abstinovat. V případě, že chcete dále užívat, nezbyde než si výrazmě zvýšit energetický příjem, dělat si často delší pauzy od užívání, v nich odpočívat, doplňovat energii, vitamíny, minerály, jíst pestře.
Snad tedy alespoň takto. Přeci jenom toho vím příliš málo na nějaké další úvahy.
Gabriela Minařík