Léčba
eiluj
Dobrý den , obracím se na Vás s dotazem ohledně pobytové léčby . Pracuji na plný úvazek ve zdravotnictví . Můj dotaz tedy zní , chci léčit se závislostí na psychotropních látkách ale nevím jak se takové věci řeší , o práci nechci přijít . Dá mě někdo neschopenku bez uvedené diagnózy ? Nebo jak to mám udělat aby se to nedozvěděli v práci ? Pochopitelně v tomto oboru si nic takového dovolit nemohu . Předem děkuji za odpověď a přeji hezký zbytek dne .

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, eiluj,
je skvělé, že chcete se svou závislostí něco dělat a chápu i Vaše obavy. V první řadě by bylo dobré navštívit nějaké zařízení se zaměřením na léčbu závislostí a svou situaci probrat. V zařízení můžete probrat všechny možnosti léčby a rozhodnout se, kterou cestu zvolíte. Určitě existuje i anonymní léčba a možností je hned několik. Anonymně a zdarma léčbu poskytuje určitě naše Adiktologická ambulance SANANIM, z. ú. Bohužel nepíšete, odkud jste. Myslím, že to není problém ani jinde, jestliže jsou zařízení financována i z jiných zdrojů než jsou zdravotní pojištovny.
Léčba může být hrazena i ze zdravotního pojištění, tam však již sdělujete své údaje. Nicméně tyto služby mají také povinnou mlčenlivost, tedy by se údaje o Vás neměl nikdo dozvědět, pokud k tomu nedáte informovaný souhlas, tedy ani Váš zaměstnavatel.
Pokud byste nastupovala k pobytové léčbě, je asi na konkrétním zařízení na jakou diagnózu Vám neschopenku vystaví.
Doufám, že Vaše obavy nejsou překážkou v léčbě. Klidně napište více a něco vymyslíme.
Přeji Vám sílu a odvahu na cestu k léčbě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová