Jak se zbavit zavislosti na kratomu?
Grazl
Dobrý den, chci Vás poprosit, jestli je nějaký konkrétní způsob nebo "návod", jak se zbavit zavislosti na kratomu? Z fajn zábavy se z toho stala denní rutina užívání a začíná mě to děsit, trvá to asi rok a rád bych se této hnusné závislosti zbavil, ale nějak se do toho nemůžu vlastní silou dokopat, tak mě zajímalo, jestli se to dá nějak řešit nebo je to jen v mé hlavě. Popřípadě vysadit ze dne na den nebo spíše snižovat dávky? Děkuji mnohokrát s pozdravem Petr.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
je skvělé, že se chcete zbavit užívání kratomu, nicméně vysazování jakýchkoliv látek je individuální a nelze jej bez odborného vyšetření stanovit.
Doporučuji Vám, abyste kontaktoval některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo některou z adiktologických ambulancí, kde můžete vše v klidu probrat. Sám popisujete, že se užívání kratomu stalo Vaší denní rutinou a nedaří se Vám najít sílu s tím sám něco udělat. V ambulanci Vám můžou pomoci se zorientovat v tom, co Vám kratom přináší a hledat vhodné strategie ke zvládání chutí a jiné cesty ke zdravější sebepéči. Vysazení kratomu nemusí být samo o sobě výhra, je důležité se zaměřit na příčinu, pro kterou Vám kratom přináší úlevu a najít jiné vhodné strategie.
Obrátit se můžete např. zde:
Adiktologická ambulance prevence a léčby závislostí, Olomouc
Bořivojova 540/30A
Olomouc
Telefon: 774 425 001, 608 405 237
E-mail: zavislostiolomouc@gmail.com
Web: http://zavislostiolomouc.cz/
Pokud byste se přeci jen rozhodl k vysazování bez odborné pomoci. Vysazujte raději postupně. Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Pro vysazování je dobré si naplánovat dobrý čas, tzn. nečekají Vás důležité a náročné povinnosti a máte doma klid. Pečujte o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity - spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.), popíjejte meduňkový čaj a mějte na blízku nějakou osobu, které se můžete svěřit.
Je fajn, nebýt na to sám!
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napište.
Přeji Vám úspěch při vysazení a na další cestě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová