Pervitin
Petra
Dobrý den, s přítelem jsme skoro rok a příležitostně užívá pervitin. Ví že to na něm poznám, jelikož jsem taky párkrát zkusila, ale závislost nemám. Přitom když vím z tušení že něco měl, zeptám se ho ale zapírá. Snaží se neužívat ale kamarádi ho dokáží stáhnout. Potřebovala bych poradit jestli se mám dál snažit aby ve mě měl důvěru, že mě se může svěřit a nelhat mi. Což mi přijde, že je ještě horší. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Petro,
díky moc za dotaz a za důvěru!
Z toho, co píšete, mám pocit, že Vás nejvíce trápí fakt, že Vám partner lže. A Vy nevíte, jak mu dokázat, že Vám přeci může důvěřovat. Napadá mne, zda jde s Vaším partnerem na toto téma mluvit. O Vašich pocitech, o tom, jak je pro Vás těžké být ve vztahu, ve kterém se nejedná narovinu.
Píšete také, že byste mu chtěla pomoci, o což se snažíte už dlouho. Z Vašeho dotazu ale není úplně jasné, zda Váš přítel své užívání vnímá jako něco, co by chtěl řešit, něco, s čím potřebuje pomoct.
Zkuste najít vhodný, klidný, moment a o přítelově užívání a Vašem vyčerpání ze lží a snahy pomoci s ním otevřeně mluvit. Vím, že to pro Vás musí být vyčerpávající a možnost vyslovení problému od něho může, alespoň částečně, pomoci.
Pokud byste se chtěla poradit s odborníky a s někým nezávislým si otevřeně o Vašich potížích popovídat, zkuste se obrátit například na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM, http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Základní doporučení naleznete také zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Držím Vám palce!
Andula Novotná