Alkoholismus
Brigita
Dobrý den, hledám pomoc pro mého otce, je mu 53 let, je tezky alkoholik, absolvoval leceni v Cervenem Dvore, ale bohuzel ho predcasne ukoncil. Jeho touha pit uz je silnejsi, nez touha zit. Ted je v opilem stavu apaticky, place, mluvi o smrti, nekolikrat zkolaboval na ulici. Bohuzel uz prestava i myslet, jeho chovani se podoba diteti. Prosim, poradte mi, co muzu udelat. Nechci, aby takhle umrel. Je mozne soudit se o zbaveni svepravnosti a nasledne umisteni do psÿchiatricke lecebny? Vim, ze to zni hrozne, ale jinak se upije k smrti a ja si budu vycitat, ze jsem nic neudelala. Dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No soudit se o zbavení svéprávnosti můžete, ale pochybuju, že budete úspěšná. Spíše bych typl, že ne. Nejsem si jist, jak vašeho otce motivovat. člověk motivaci obyčejně najde v nějaké nepříjemnosti, kterou jeho pití - nebo užívání jiných drog doprovází. Vím toho na druhé straně o vašem otci velmi málo, abych vám mohl poradit jak dál. Jedinné co mě napadá - obrátit se na nějakou AT ordinaci, nebo jinou specializovanou ambulanci v místě, kdy bydlíte, resp. bydlí váš otec, pokusit se společně s nimi najít nějaké řešení. A pak tam otce prostě dokopat a chodit tam ev. s ním. Možná se během pár týdnů podaří najít nějakou motivaci k další léčbě, nebo pokusu o abstinenci. Pokud napíšete odkud jste mohu vám doporučit i kontakt na nějaké zařízení.