Abstinence Pervitinu
Ck159
Dobrý den , jiz trictvrte roku uzivam kazdodenne pervitin , šňupáním. Gram denně uz mi přestáavá stačit, chci přestat, hledam z toho cestu ven , ale nejde to , nezvladnu to sama , chci jen vedet jak dlouho to potrva , cely abstinenci proces pri takovem dlouhodobem uzivani. prosim poradte nemuzu to nikde najit... diky

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Ck 159 a díky moc za Váš dotaz.
Je skvělé, že chcete svůj problém začít řešit!  Doporučila bych Vám obrátit se na nejbližší K - centrum, ve kterém Vám poskytnou podrobné informace o možnostech léčby. Nejbližší Káčko můžete nalézt například pomocí mapy pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Zde jen ve stručnosti: základní délka léčby (nebo jak píšete Vy - abstinenčního procesu) je různá, záleží na tom, jakou formu léčby zvolíte. Například léčba v psychiatrické léčebné může trvat kolem 3 měsíců, léčba v terapeutické komunitě kolem cca 1 roku.
Existují i ambulantní formy léčby, tzn. na léčbu docházíte, nemusíte opuštět Vaše přirozené prostředí. Zde je ale potřeba dobře zvážit, jak je pro Vás právě prostředí, ve kterém se pohybujete rizikové - tedy jak moc Vás táhne právě zpět k užívání (například přátelé či partner jsou uživatelé apod.). Ambulantní formy léčby většinou trvají několik měsíců.
Ve většině zařízení Vám bude po dokončení základního léčebného programu doporučeno pokračovat v takzvaném doléčování. Jde o podporu po návratu do běžného života, tak, aby pro Vás tento návrat byl co nejbezpečnější.
Nebojte se obrátit na pracovníky K - centra, pomohou Vám s volbou vhodného zařízení a s případným nástupem.
Držím Vám palce, Andula Novotná