Drogy
Marcela
Klukovi je 19 let,zmenil se,zhubnul,porad by spal,tak jsme se ptali,jestli neco nebere,ze je uplne jiny,prisahal,ze ne,chteli jsme tomu verit.ted se nasly v jeho pokoji leky,krystalky a trubicka,nevi,ze o tom vime.Jak se ted zachovat,prijit za nim zeptat se znova jestli neco nebere,a kdyz opet rekne,ze ne,ale diky tem vecem vime,ze lze,jak dale postupovat?? Co mu rict?

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
zdá se, že o tom, že syn něco užívá víte.
Píšete, že synovi je 19 let, studuje nebo pracuje? Má problémy s ranním vstáváním a plněním si svých povinností? Chozením do školy (zameškané online hodiny, neodevzdané úkoly) nebo prací? Pokud pracuje, přispívá Vám finančně na bydlení a jídlo? Plní si domácí povinnosti (pomoc doma)? Jaké máte doma vztahy, komunikujete spolu o běžných věcech?
Můžete s ním sdílet svou obavu o něj (zhubnul, pořád spí,...)a chtít po něm, aby s Vámi zašel do nějakého zařízení, které se zabývá závislostní problematikou, pokusit se vzájemně nastavit pravidla, která chcete, aby doma fungovala, začít syna zatěžovat vlastní zodpovědností za svůj život.
Z Vašeho emailu není zřejmé, za jakého města pocházíte.
Posílám Vám kontakt na Poradnu pro rodiče SANANIM (Praha) 739 268 527 nebo 284 824 234 http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
případně na www.drogy-info.cz, kde si v rubrice Mapa pomoci můžete dle svého bydliště najít pomoc.
Přeji hodně štěstí,
Dana Pěčová