Přítel bere pervitin
Nikola
Dobrý den.
Ráda bych se zeptala zda mohu já osobně něčím pomoci příteli přestat užívat pervitin. Měla jsem už pár vztahů (bohužel si vždy najdu někoho na něčem závislého) a měla jsem i pár přátel na pervitinu závislých. A vím jak hrozně všichni dopadli. Přítel (24 let) užívá pervitin už od svých 19ti let. Od té doby co ho znám si "šňupne" cca 3-5 krát za měsíc. Není na něm nic poznat. Je v pořádku, chodí do práce, stará se, nechová se absolutně odlišně. Ale jsou i dny kdy to může mít i 3-4 dny po sobě (většinou když je ve stresu). Po pravdě mi připadá že to zvládá asi mnohem lépe než já závislost na cigaretách, ale i tak bych chtěla něco pro něj udělat aby si už přestal tak moc ničit zdraví. Mohu vůbec pro něj něco udělat? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Nikolo,
děkuji za Váš dotaz a snahu Vašemu příteli pomoci!
Je znát, že máte o svého partnera obavy a že víte, co užívání drog dokáže způsobit. Zkusila jste tyto obavy a zkušenosti svému příteli sdělit? Nevím také, jak moc Váš přítel vnímá své užívání pervitinu jako problém, jako něco, s čím je potřeba něco dělat. Dle Vašeho dotazu přítel užívá již poměrně dlouho a poměrně často, možná už i on pociťuje nepříjemné stránky užívání (dojezdy, výkyvy nálad, neschopnost zvládat běžné situace bez "pomoci" pervitinu...). Zkuste s ním ve vhodnou chvíli o těchto věcech otevřeně promluvit.
Pokud by Vám pomohlo si o Vašich obavách s někým v klidu promluvit, zkuste se obrátit například na Poradnu pro rodiče a blízké http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Základní doporučení a informace naleznete také zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Držím palce a zdravím Vás, Andula Novotná