Martin R.
Mám takový, možná pro někoho velmi směšný, problém. Po průtazích, způsobených českými úředními metodami, jsem konečně definitivně získal povolení využít stavební pozemek v jedné brněnské lokalitě, bohužel, stavební práce už zřejme ani letos nezahájím. Můj problém je takový: Někdo na pozemku pod záborem využil jeho relativní odlehlost a vysoký plot, po vypáčení zámku se dostal dovnitř a vypěstoval tam políčko marihuany a částečně ho i sklidil. Vzhledem k mému slovenskému občanství i bydlišťi, jsem nemel tolik času skontrolovat pozemek a hlídací služba by se se nevyplatila. Samozřejmě, přeji si to neprodleně odstranit, zbytečně by to mohlo někoho lákat. Nevíte, jak tuto vzniklou situaci řešit, abych nevstoupil do konfliktu se zákonem? A jak může být marihuana během likvidace nebezpečná? (může ji odklidit běžná firma?)

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, je to opravdu paradoxní situace - nemoci stavět na vlastním pozemku proto, že Vám na něm někdo pěstuje marihuanu! Nicméně pokud se sám rozhodnete pro její lidvidaci, věřte, že není nikterak nebezpečná - můžete se jí bez obav dotknout a vytrhnout ji ze země... Při jejím pálení se sice můžete nadýchat kouře a tímto ji pasivně požít, při jejím zakopání např. do kompostu neriskujete fyzicky nic. Problém je ale ten, že pokud někdo nahlásí na policii že na Vašem pozemku je políčko, bude Vaše obhajoba, že je to někoho jiného dost nevěrohodná. Zvažte tedy i možnost obrátit se na policii sám. Hezký den