Zavislost
Lena
Dobrý den, přítel je nejspíš závislý na pervitinu, ale zapírá samotné užívání, a nechce si to přiznat, co s tím můžu dělat? Jak mu pomoct pochopit že má problém? Děkuji.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
nemáte to jednoduché. Vzhledem k tomu, že přítel lže, zřejmě má problém (neznamená, že je závislý). Tím, že ho budete hlídat a kontrolovat se sama uštvete. Pokud stojí o důvěru, žádejte ji i od něj, plnění slibů, fungování v normálním životě - práce, vztah, přátelské vztahy,...
Na tom se obvykle ukáže, jak veliký problém s drogami má. Protože nebude schopen dodržet to, co sám slíbí. Jeho preference a hodnoty se začnou měnit. Zda budete Vaše problémy sdílet s rodiči je hodně na Vás, je dobré vědět, co od toho očekáváte.
Možná mu můžete do začátku navrhnout, aby s Vámi začal chodit do partnerské poradny, protože problém máte hlavně Vy (to pro Vás může udělat, ne?)a tam se k jeho užívání dostanete a v poradně Vám mohou pomoci s tím, aby přítel došel k náhledu toho, že to, co Vás trápí, je jeho braní a to je něco, na čem si může začít pracovat. Pokud ne, obávám se, že Vy sama to těžko změníte.
Posílám Vám odkaz na Podané ruce, které mají organizaci v Olomouci a kde Vám poskytnou podrobnější informace.
Infolinka
Máte problém?
Kontaktuje naši infolinku
T: +420 770 177 337
E: infolinka@podaneruce.cz
WhatsApp: +420 770 177 337
Facebook Messenger
Provozní doba infolinky:
Po-Pá: 9:00 - 15:00
Přej hodně úspěchů, hezký den, Dana Pěčová