Každodenní marihuana
sofie
Zdravím,pěkný den. Obracím se na Vás,protože jsem se přesvědčila,že to sama nedokážu. Kouřím trávu denně,už skoro tři roky. Bylo to pro mě vzdy uvolnění od úzkosti, hodne mi pomáhala potlačovat bolest,protoze mam zdravotni problem s nohou. vzdy jsem se dokázala kontrolovat,nikdy jsem nemela problem s tím přestat třeba na týden,měsíc,nikdy jsem nepotřebovala kourit každý den. Nikdy jsem ani přestat nějak nechtěla..protoze jsem vedela,že se kontroluju. Asi posledni rok nejsem schopna vynechat jediny den. Žiju sama od puberty,tudíž nejsem zrovna bohatá a tohle mi mimo psychiku,vztahy komplikuje i finanční situaci.. zkratka uz mi to delsi dobu nedela ani dobre. Ale zvykla jsem si tak,že když se kopnu a řeknu,že dnes už ne,nebo minimalne míň ,nikdy nejsem schopná splnit to. Jsem zoufala,naštvaná sama na sebe,jsem neuvěřitelně nesoustredena, ztratila jsem kvuli tomu uz 2X skvělou praci. Uz neumim byt pozitivni, tesit se z maličkosti, prestavam se stýkat s lidmi,zacinam na sobe pozorovat lehkou socialni fobii a opravdu silné fyzické problemy.. nemohu jist,kdyz ano,tak se hrozne prejim. Bolesti hlavy,nohou,hrudníku. Příšerně pocení,opravdu enormní..Problemy narůstají a zhoršují se a je mi teprve 21 let. Bojim se co se mnou bude,pokud to okamzite neutnu,je nejvyšší cas. - snazim se zacit, jenze kdyz si to nedopreju kdykoliv chci,zacinam byt agresivní, nepoznavam se,mam záchvaty agrese,rozbijim veci.. rikam lidem věci,co bych nikdy nerekla. Uz to nejsem ja.. prosim,jak mam zacit. Necitim se na psychiatrii,myslim si,že jsem ještě schopná a mam silu poprat se s tím.. Jen nedokážu udělat ten další krok po přiznání si problému,už to byl pro mě boj.. Už chci opravdu dlouho přestat,bojuju každý den,chci žít zase zivot na plno jako jsem zila vzdy,heozne mi to chybi. A mam strach,že to potrvá ještě opravdu dlouho nebo to nezvládnu nikdy,mockrat dekuju za odpoved

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Sofie.
Díky za Váš dotaz a za Vaši důvěru. Je super, že hledáte možnosti pomoci!
Marihuana je zrádná v tom, že potíže, od kterých ze začátku může pomáhat, (jako jsou u Vás zmiňované úzkosti) postupem času naopak ještě více prohlubuje. Z Vašeho dotazu je znát, že Vám už kouření přináší hlavně obavy, fyzické potíže i finanční problémy. Myslím, že prvním krokem ke změně k lepšímu, by pro Vás mohla být možnost si s někým o Vašem problému otevřeně promluvit, bez obav z toho, že Vás odsoudí. Můžete mluvit o tom, jak se teď cítíte, o Vašich obavách z budoucnosti.
V případě, že jste z Prahy, můžete se obrátit například na Denní stacionář SANANIM, ve kterém již dlouhodobě pomáhají lidem se závislostí na THC.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
V případě, že jste z jiného Kraje, koukněte na Mapu pomoci https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ a zkuste vyhledat nejbližší adiktologickou ambulanci. Nebo znovu napište, budeme se snažit najít vhodnou službu ve Vašem okolí.
Můžete také navštívit https://koncimshulenim.cz/. Je zde možnost online léčebného programu a důležité informace pro uživatele.
Držím Vám palce! Andula Novotná