Sedmička, až litr vína denně
Alex
Dobrý den,
mám na Vás dotaz a prosím o radu. Již velkou řadu let, možná patnáct, si večer otevřu lahev vína a během noci vypiji celou sedmičku, nezřídka někdy i sklenku navíc. U toho většinou něco tvořím, nebo jen třeba poslouchám hudbu, či rozhovory a přemýšlím nad vším možným, i nemožným. Stalo se to mým rituálem, víno mi chutná, zejména kvalitní moravská vína. Ta sedmička je tak nějak hranice mezi normálním ránem a kocovinou.
Ale už delší dobu přemýšlím, že bych měl některé věci změnit, včetně pití alkoholu.
Chci se tedy zeptat, jestli je potřeba, abych se léčil v nějaké z protialkoholních léčeben, případně, jestli by mě vůbec přijali.
Velmi Vám děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Alex

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
můžete si ze začátku udělat vlastní zkoušku, zda jste závislý a potřebujete léčbu.
Dejte si časově limitovanou dobu, po kterou se rozhodnete nepít a pozorujte, co to s Vámi dělá.
Sledujte propojenost s činostmi, které děláte, s emocemi, které prožíváte, zda máte chuť se napít a jak ji zvládáte. Zda se napijete, popřípadě, co uděláte, aby jste se nenapil.
Možná budete muset změnit i rituály, které jsou s pitím provázané.
Když zjistíte, že to nezvládáte, máte pravděpodobně problém, který můžete začít řešit v ambulantní léčbě. Tu bych doporučila do začátku.
Pokud by jste chtěl další informace, můžete se ozvat a probereme, co budete potřebovat.
Přeji hezký den a úspěch v abstinenci.
Dana Pěčová