extaze
lukas
dobry den.zajimalo by me jake riziko nese extaze.jak organismus poskozuje a jestli muze mit vliv na budouci potomky(jake je riziko u muze a jake u zeny).ja osobne beru zhruba dve extaze do mesice.jak moc to muj organismus poskozuje?dekuju

Odpověděl: Jakub Minařík
EXT stejně jako jiné drogy má svá specifická rizika i rizika obecná. Mezi ty druhé patří riziko vzniku závislosti, snadnější přechod na jinou drogu, taky třeba riziko i smrtelných kombinací poté, co jste užila místo ext něco jiného (složení ilegálních drog samozřejmě nikdo nekontroluje). Mezi specifická rizika patří prokázaná neurotoxicita (poškození serotininergních nervových zakončení) s následným možným negativním ovlivněním kognitivních funkcí (tj. poznávacích - třeba schopnost se učit, paměť a tak), riziko poškození jater (ext může vyvolat zánět jater a nejvážnější komplikací je akutní jaterní selhání), u disponovaných může dojít i k problémům s krevním oběhem - ať již myslíme srdeční obtíže, ev. i potíže cévní - např. riziko cévních mozkových příhod. Užívání EXT . obyčejně ve spojení s tancem, ... může vést k poruchám hladin iontů v krvi, ev. dehydrataci nebo v souvislosti se snahou se nedehydratovat naopak k nadměrnému pití a k otravě vodou - to může mít za následek záchvaty křečí s bězvědomím. Letální zakončení je samozřejmě možné. Velké studie prokázali negativní vliv na imunitní systém. Zdá se, že také existuje poměrně významné riziko poškození vyvíjejícího se plodu ve smyslu vrozených vad. Podle mých poznatků však zatím neexistují studie na velkých souborech pacientů, které by to prokazovali. K disposici jsou jen kazuistiky a menší soubory matek - uživatelek. Tam ale riziko vzhledem k běžné populaci bylo asi 5 násobné. Mimořádně rizikové je užití EXT v kombinaci s některými látkami ze skupiny antidepresiv, ale i jiných farmak. Tam existuje možnost celkového metabolického rozvratu a úmrtí na hyperpermii. Přitom je pravda, že látky mohou mezi sebou interagovat i když je mezi jednotlivými užitími několik dnů, nebo dokonce týdnů. To souvisí s pomalým vylučováním některých léků. Mno. Když tak koukám na ten svůj txt tak to vypadá, jako kdybych popisoval Yperit (to je chemická zbraň). Tak jen abych to odlehčil - to co jsem popsal je suchý výcuc rizik. To jestli vás potkají, je otázkou nějaké statistické pravděpodobnosti. Samozřejmě, kdyby to potkalo každého, tak se po party válí v klubu hromady mrtvol. A to myslím tak není a vy jste si toho taky jistě všimla. Nicméně - myslím, že stojí za to se nad tím zamyslet. Pokud budete argumentovat, že alkohol je také pěkné svinstvo - dám vám za pravdu. Je možná ještě horší. :-) Pokud jde o možné těhotenství - tak tam je důležité neužívat, když jste těhotná a pokud plánujete - tak je optimální, když partneři před početím nějaký měsíc abstinují. Kdybyste měla dojem že se chcete na něco doptat, tak to udělejte. Rád vám odpovím. P.s. Jeslti máte dojem, že moje vtípky nejsou moc vtipné, tak se za to omlouvám.