M.K.
To se z Vaší strany dalo čekat, že nic nepochopíte, neporadíte, jak by taky, já zapomněla, vy se na tom svinstvu živíte, čím více nemocných, tím větší prosperita, jak o Vás a podobných říkal Svatý otec….Ježíšovu objeť za celý hříšný svět ani Svatého Papeže neuznáváte. Ale On nás varoval, ať si na světské dáváme pozor, že Pán nás ochrání,když přijmeme pokornou odevzdanost. Vy jste zde na letmpou chvíli, Církev Svatá stojí nad tímto světem už po dva tisíce let a k Její pravdě, v níž jsme vychováni, není přece potřeba cokoliv dodávat! Vám tedy to, že osmileté dítě trpí hříšnými vidinami, které nejspíše působí DROGY, tedy ďábeská věc, na které je možná naučila jeho vlastní matka…!!! vůbec nevadí….Ale Pán to vidí ! A přijde aby oddělil zrno od plev… Budu se dále modlit za svého vnuka, vždyť je to hrůza, že musím chránit syna i dítě proti hříšné ženě, která neovládá ani něco tak lidsky přirozeného, jako výchovu k pokoře před Pánem! Ale Svatý Otec nás varoval, která žena nežije v Jediné Pravdě Kristově, upadá do hříchu, jakovy všichni nevěřící lotři…V ždyť se podívejte, kolik žen vraždí dnes své dítě ještě ve svém klíně! A kolik své dítě svádí k nepravostem! Skutečně si myslíte, že bez Pomoci Kristovy kohokoliv vyléčíte, komukoliv poradíte ? Tak to je opřinejmenším opovážlivé spoléhání na Milost Pánovu! Věřím že jste alespoň dobří lidé i když jste se ztratili Víře Svaté a že si vezmete má upřímná slova k srdci. S Bohem.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nerad vstupuji do komunikace mezi Vás a kolegu, ale nějak mi to nedalo. Víte - soudím, že kolega má v zásadě pravdu. A z toho co píšete v předchozím dotazu se mi spíše jeví, že se o drogový problém nejedná. Ale mohu se mýlit, protože neomylný je jen Bůh. Nezapomeňte, že váš vnuk je ve svých 8 letech ještě dítě. Mnoho z toho co děti dělají nám může připadat hloupé, nesmyslné nebo i provokující. Zkuste svého vnuka spíše chápat, než mu zlořečit, protože i Ježíš nás nabádá k tomu abychom děti přijali takové, jaké jsou (viz. Lukáš, kap. 18/16). V souvislosti s vaším dotazem i vaší reakcí na dotaz musím podotknout, že pokud si dobře pamatuji, tak křesťanství nabádá k pokoře a pochopení bližního se všemi jeho problémy a nedostatky. Tak to dělal i Ježíš Kristus. Alespoň to jsem si odnesl z Bible i s rozhovorů s mnohými kněžími i řeholníky, které počítám mezi své přátele. Z vašeho dotazu čiší pravý opak pokory a hořkost a nedůvěra v Jeho moc. Mohlo by to být možná téma ke Svaté zpovědi. Ježíš Kristus pokud vím říkal: Kdo jsi bez viny, hoď po ní kamenem. (Jan, 8 kap./7) Osobně soudím, že bez viny je jen náš Pán a my ostatní jsme hříšníci. Cítím se tedy povinen z Vaší ruky vyjmout kámen a položit jej k nohám Pána. Ale mohu se mýlit a skutečně jste bez viny, protože jak jsem již býval pravil, vševědoucí je jen Hospodin. P.s. Pokud byste si chtěla pohovořit s knězem, který má zkjušenosti s prací s lidmi kteří užívají drogy - doporučuji vám otce Bernardýna. Našla byste jej ve Františkánském klášteře v Uherském Hradišti. Doufám, že nezměnil působiště.