Detox? O co go
Nik
Dobry den... mam takov asi pomerne divny... dotaz...
V posledni dobe jsem presla ze snupani na intravenozni aplikaci pervitinu... je to priblizne pul roku co to """uspesne"""" :-( zvladam.... ale do te doby jsem mela silenou fobii z jehel a to samozrejme mam stale ovsem nen z tich silnějších... těch co mivaji zdravotni sestry pri odberech atp.
V techto dnech jsem plnerozhodnuta jit na detox... fakt chci ale tim se dostavam ke svemu dotazu....
Muzete mi proaim nekdo rict jak to na takovem detoxu probiha? Jako podrobneji ??? Nejakym castejsim odberum krve se asi nevyhnu co ??? :-/// predstava ze mi do tich mych "krasnych " - opravdu nehezkych AU rukou.. BUDOU vpichovat ty serizle dute ostepy... mam z toho nepredstavitelnej strach.... nejspis Vam ted prijdu jako totalni idiot :D ..ale fakt se toho hrozne bojim .:-| ale co... to mam za to že.......
Moc Dekuju za odpoved N.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Nik,
Vaše rozhodnutí pro léčbu je určitě skvělá volba. Rozumím, že intravenózní aplikace Vám způsobila nějaké následky a Vaše obavy jsou úplně na místě. Zachovejte klid. Smyslem detoxu je zbavit organismus škodlivé látky. To může probíhat bez použití léků nebo za podpory léčiv pro zvládnutí odvykacího stavu. Lékaři se také snaží minimalizovat další rizika. Detox by měl připravit na další léčbu, kam obvykle lidé po absolvování detoxu nastupují. Pobyt na detoxu se obvykle ukončuje, poté co odezní odvykací stav a máte „čistou" toxikologii, tzn. vaše tělo je již zbaveno všech metabolitů drog.
Pobyt na detoxifikační jednotce trvá zpravidla několik dní, závisí to na typu užívané látky. U pervitinu je to cca týden. Záleží, ale na Vašem celkovém stavu a dalších faktorech. Při nástupu se provádí vstupní psychiatrické vyšetření a pravděpodobně Vás odběr krve nemine pro zmapování Vašeho aktuálního zdravotního stavu. Nečekejte však, že by do Vás denně někdo „bodal" jehlami. Detoxifikace je většinou už na všech odděleních provázena psychoterapeutickou péčí, která je zaměřena na podporu a motivaci k pokračování v léčbě. Určitě se nebojte své obavy sdílet s lékaři i dalším personálem.
Je nutné si uvědomit, že samotný detox, není možné považovat za konec léčby. Je to počátek léčebného procesu. Důsledkem dlouhodobého užívání pervitinu je psychická závislost, jejíž příznaky Vás mohou provázet ještě několik dalších dní i let. Následná léčba je zaměřena na to, abyste byla samostatně schopna ustát rizikové situace bez dalšího užití drog.
Už jste si detox někde zařídila nebo potřebujete vhodné kontakty? Určitě je fajn zajít na předléčebné poradenství např. do kontaktního centra pro uživatele drog, kde Vám odpoví na všechny Vaše otázky týkající se léčby. Případně Vám pomohu vyhledat vhodné zařízení a napíší Vám doporučení k léčbě.
Kdyžtak napište, odkud jste a zašleme Vám kontakty na služby ve Vašem okolí.
Držím Vám palce na cestě k úzdravě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová