Neobvyklé účinky LSD
Karel xxxxxxx
Dobrý den,
Jsou tomu asi tři dny, co jsem si dal poloviční dávku LSD (pokud mám věřit, že obsahuje to co má, činí to asi 100mikrogramů) Při stejné dávce jsem měl minule (měsíc zpátky) poměrně dost silné pseudohalucinace a velmi rozšířené zornice. Tentokrát však nic. Za celou dobu tripu se mi zornice nerozšířily a žádné halucinace jsem neměl, přesto účinky byly silné. Prožil jsem velmi negativní trip, kdy mi přišlo, že mě nic nebaví a na ničem nezáleží. Nevím, jak si vysvětlit nulové rozšíření zornic při naprosto stejné látce, jakou jsem měl minule (druhá půlka papírku). Důležité doplňující informace: Asi čtyři dny před užitím jsem měl extázi a trávu. Myslím, jestli mě nemohla zbavit dopaminu a jiných látek..
I když se to z textu nezdá, látky užívám jen velmi zřídka a snažím se dbát všem preventivním opatřením. Vaši práci velmi cením a podporuji.
Předem Děkuji za odpověď.
Karel. P

Odpověděl: Nikol Spůrová
Zdravím vás, Karle,
to, co v dotazu popisujete, se občas stává. Průběh intoxikace vždy předurčuje dávka, okolní prostředí (setting) a aktuální naladění (set). Setting představuje prostředí, kde se nacházíme - denní doba, okolí, počasí, lidé. Set zahrnuje vše, co si každý z nás s sebou nese - náladu, očekávání, předchozí zkušenosti, strukturu osobnosti. Při dávkování je třeba vždy dbát zvýšené opatrnosti a ani u LSD se nedá nikdy odhadnout, kolik účinné látky v sobě napuštěný papír má. Zásadní je také nekombinovat LSD s jinými drogami, tedy není vhodné užít ani na „dojezdu".
Jakmile jednou k něčemu takovému u Vás došlo (bad tripu), roste riziko, že se Vám bude podobný zážitek opakovat i příště. Už třeba z důvodu, že na něj budete myslet a přát si, aby se to neopakovalo.
Nejjednodušší je situaci vyřešit tak, že s užíváním přestanete, nebo ho alespoň na delší dobu výrazně omezíte. V případě, že i tak onen zážitek přijde, je lepší s ním nebojovat, projít si jím a nebránit se. Může Vám také hodně pomoci být s někým blízkým, kdo Vás bezpečně provede.
Stačí Vám tato odpověď?
Přeji vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová