Co s tím?
soused
Můj soused, který bydlí o patro níže, inhaluje drogy ( asi pervitin, to prý je v Čechách nejobvyklejší droga, já se v tom vůbec nevyznám.) . Upozornili mě na to jeho sousedé ,bydlící s ním na stejném patře, kteří si všimli podivných individuí a zápachu drogy na chodbě . Bohužel taky asi na záchodě, nebo v koupelně, takže dělá „hašišové doupě“ i z mého bytu, táhne to k nám instalační šachtou. Vzhledem k tomu, že přezdít se tento prostor nesmí, a policie u souseda nikdy nic nenašla, vždy se spokojila jen s vypsáním pokuty za rušení nočního klidu, trápí mě tento problém stále. Obávám se, že pasivní inhalace (tedy nikoliv fakt, kdo jsou mí sousedé, vlastně je téměř vůbec nepotkávám) je příčinou stavů lhostejnosti a úzkosti a podobných problémů psychického rázu, na které od doby, co se můj soused odspoda přistěhoval do našeho domu, prokazatelně trpím. Nyní mě tento problém trápí dvojnásobně, protože mi chladné počasí neumožňuje řešit ho trvalým nočním větráním. Prosím, pokuste se mi poradit nějaké řešení, například neexistuje- li nějaké antisérum. Prosím, berte mě zcela vážně. Už jsem se setkal s tím, že má otázka byla považována za pubertální vtip nebo dokonce provokaci.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, Váš dotaz a trápení nikterak nepodceňuji. Je to celkem pochopitelné. Možná jste nucen žít v sousedství drog o kterých toho zároveň moc nevíte, jak vyplývá z Vašeho dotazu. Žádné sérum bohužel nemohu nabídnout, neexistuje. Na druhou stranu Vás snad uklidní to, že není potřeba. Nedokáži si ani představit, co by se v bytě pod Vámi muselo dít aby bylo ovlivňěno Vaše vědomí. Zápachu toluenu, organických rozpouštědel a téměř nedýchatelných oblaků kouře by jste si určitě všiml a stejně si vyvětral. Navíc se domnívám, že tento prokazatelný zápach by šel řešit soudní cestou. Pokud toto není Váš případ, nemusíte mít obavy. Jestli máte zájem, koukněte na stránkách naší poradny do rubrik, které se věnují jednotlivým druhům drog, včetně popisu, účinků a dávkování. Mělo by to odpovědět na většinu Vašich otázek a snad se přestanete takto trápit. Přeji více klidu a pohody do příštích dnů i nocí