Jak prejit
Petra
Ahoj začala jsem brát metadon a jsem na nemam 4 měsíce. Necítím se na nemam Dobře a chtěla bych přejít zase na suboxone ale mam strach ze budu Mít příznaky z meťaku a ze ten Šabach nezabere hned jak by měl. Jak to mám udělat? Nějaký postup.diky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Petro,
bohužel na Vaši otázku nelze jednoznačně bez dalších informací odpovědět (př. na jaké jste dávce a jak "vám není dobře"). Pokud jste v substituční léčbě, zkonzultujte to určitě se svým lékařem. Ten Vám může dávku metadonu upravit a řešit s Vámi všechny další obtíže. Pokud Váš lékař předepisuje i Suboxone můžete se na převedení bezpečně domluvit. Určitě bych se na Vašem místě do toho nepouštěla sama. Při nesprávném postupu to má mnoho rizik, především vyvolání odvykacího stavu nebo naopak předávkování. To Vám dobře opravdu nebude. Lékař Vás na převedení předem připraví a dávku s Vámi vytitruje tak, abyste se cítila stabilně.
Pokud nejste v substituční léčbě, určitě se nebojte obrátit na některé ze substitučních center. Klidně napište odkud jste a vyhledáme Vám kontakt na nejbližší substituční centrum.
Jestliže jste z Prahy můžete nezávazně navštívit skupinu pro zájemce o substituční léčbu v CADAS SANANIM, z. ú., která probíhá každý čtvrtek od 13hod. Můžete přijít bez objednání, s pracovníky vše probrat a případně o léčbu zažádat.
Kontakt: CADAS SANANIM, z. ú., Žitná 51, 110 00 Praha 1
Tel: 603 831 815.
Substituční léčba může řešit ve Vašem životě se závislostí mnoho komplikací, nicméně většinou sama o sobě nic moc neřeší. Dobré je k ní, alespoň na začátek přidat i terapeutickou a poradenskou práci.
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová