abces
Johny
Ahoj potřebují pomoc od někoho co se vyzna v abcsesu protože mám dva na dvou rukach na levé úplně malej ten se hojí ale taky se to musí určité vimačknout a pak mám i na pravé ruce a tam už je abcses uplně bouly co mám dělat?
díky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Johny,
bohužel Vaše zdravotní obtíže lze těžko objektivně vyhodnotit na dálku. Bylo by rozumné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašel alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a abscesy pracovníkům ukázal. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál , někde již dokonce pracují i lékaři. Ti Vám ruku ošetří, poradí jak máta dále postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další výskyt abscesů minimalizoval. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu a zašlu Vám kontakt.
Konkrétněji k abscesům. Absces je místní hnisavý zánět, který obvykle způsobují bakterie a patří vždy k chirurgickému vyšetření. Léčba by měla být zahájena od prvních příznaků, aby se předešlo dalším komplikacím. V prvním případě je třeba se zaměřit na odstranění příčiny abscesu (př. neaplikovat opakovaně do stejného místa, používat dezinfekce apod.).
V první fázi někdy postačí studený obklad, což už ve Vašem případě pravděpodobně nic nezachrání. Na počínající absces, kdy je „boule" malá, se aplikují protizánětlivé masti (př. Ibalgin Duo effect), pokud se obtíže zhoršují či se přidají další příznaky jako plnění defektu hnisem, teplota, zimnice, třesavky, zarudnutí, bolest a další, určitě nic neodkládejte a k lékaři zajděte. Potřebujete léčbu antibiotiky a chirurgické ošetření. Absces v žádném případě nevymačkávejte, můžete tím způsobit zánět v dalších tkáních a léčba bude mnohem komplikovanější.
Držím Vám palce v léčbě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová