léčba
Vlasta
Dobrý den,
Rád bych se zeptal existuje ambulantní léčba pro závislé anonymně? Jsou tyto služby pouze placené, nebo mohou být i zdarma ( např. v rámci zdravotního pojištění)
děkuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
anonymní ambulantní léčba pro závislé určitě existuje. Možností je hned několik. Anonymně a zdarma léčbu poskytuje určitě naše Adiktologická ambulance SANANIM, z. ú. Bohužel nepíšete, odkud jste. Myslím, že to není problém ani jinde, jestliže jsou zařízení financována i z jiných zdrojů než jsou zdravotní pojištovny.
Léčba může být hrazena i ze zdravotního pojištění, tam však již sdělujete své údaje. Nicméně tyto služby mají také povinnou mlčenlivost, tedy by se údaje o Vás neměl nikdo dozvědět pokud k tomu nedáte informovaný souhlas.
Je možné se o vhodném typu léčby anonymně a zdarma informovat i v některém z kontaktních centrech pro uživatele drog. Existují také svépomocné anonymní skupiny.
Doufám, že Vaše obavy nejsou překážkou v léčbě. Klidně napište více a něco vymyslíme.
S pozdravem,
Nikol Spůrová