Zolpidem v těhotenství
Dee
Dobrý den,
Několik let beru léky na spaní. Pracuji jen na noční směny a mám problémy se spánkem. Dokud jsem pracovala neměla jsem s léky problem. Brala jsem půl až dvě tbl před spaním. K tomu jsem měla Tritiko, protože jsem se pomalu každou hodinu budila. Tenhle problem jsem měla ještě než jsem nastoupila na noční směny. Prisla korona a práci mi zavřely. To bylo před rokem. Zolpidem jsem ale zacla navyšovat. Už mi nestačily dávky které jsem brala. Nepřišlo mi to divné, věděla jsem , ze jak se vrátím do práce, zase to bude normální. Jenže už je to rok, co nepracuji. Dávky se pořad zvyšovaly. Do toho jsem otěhotněla. Lékař mi všechny léky vysadil. Tritiko nahradil něčím jiným, co jsem měla brát ráno. Vždy jsem po tom zvracela. Teď jsem ve 4 měsíci, bez antidepresiv. Jenže zolpidem jsem nezvládla vysadit. Lékař mi je nenapíše a zacla jsem si lék shánět jinde. Ve stresu se dávky pořad a pořad navyšuji. Plus únava v těhotenství , co únava to prášek. Dostanu se i na 30 tablet denně. Ne každý den. Snažila jsem se nebrat ho ale přišel absťák a s tím jsem si uvědomila, ze už jsem závislá. Lékař mi už kdysi pohrozil , ze pokud budu mít problem půjdu na detox. Bojím se mu říct o momentální situaci, ani já ani můj muž nechceme , abych byla někde zavřena sama, těhotná, bez nej, bez rodiny, už takhle moje nálady a úzkosti jsou hrozne, být někde zavřena bych nezvládla. I jsem se snažila nějak zolpidem snížit/ vysadit , ale bez úspěchu. Nevím , jak na to. Vím, ze bych to zvládla, kdybych věděla jak s tím pracovat. Ale už jsem zoufalá, všechny pokusy selhaly. Byly dny kdy jsem měla jen dvě tablety a pak přišel den a bum zas 10/20/30. Chtěla bych poprosit o radu, o postup , jak to postupně vysadit. Mám strach o dítě, nikde jsem se nedocetla co mu to muže způsobit, snažila jsem se opravdu moc , i mi muž léky bral, dával jen určité množství , jenže když jsem chtěla víc, nedal mi je, zavolala jsem a během minuty měla recept z černého trhu , samozřejmě za veliké peníze. Díky tomu jsem se také dostala do obrovských dluhu. Klidně budu někam docházet ambulantně, jen ne někam mě zavřít. Jako mladá , bylo mi 20, jsem byla v léčebně přes měsíc , kvůli sebevraždě a už to nechci nikdy zažít. Rozhodne ne s miminkem být někde sama. Prosím pomozte mi.

Odpověděl: Anna Novotná
Opět Vás zdravím, Dee,
Zřejmě nedopatřením jste zadala totožný dotaz opakovaně. Na první z nich jsem již reagovala, odpověď naleznete pod kódem 827951.
Pro jistotu kopíruji i sem.
V případě potřeby se ještě ozvěte, jsme tu pro Vás.
Kopie:
Děkujeme za dotaz a za Vaši důvěru!
Je skvělé, že chcete svoji situaci řešit, a to za pomoci odborníků. Věřím, že se Vám společně s nimi podaří najít tu nejlepší cestu pro Vás i očekávaného potomka.
Doporučila bych Vám vyhledat co nejdříve psychiatra, který se orientuje v oblasti závislostí a kterému byste mohla s důvěrou sdělit, jaká je Vaše aktuální situace, tzn. jaké léky a v jakém množství přesně užíváte.
Druhý trimestr těhotenství je vhodnou dobou pro to zkoušet léky omezit, vysadit, nahradit vhodnějšími apod., ale vždy pod dohledem odborníka! Pokud jste z Prahy nebo pro Vás není problém dojíždět, odkázala bych Vás například na Adiktologickou ambulanci VFN v Praze, tel. 224 968 208 či CADAS SANANIM, tel. 603 831 815. Pokud je pro Vás Praha daleko, napište nám, prosím, z jakého Kraje jste a pokusíme se Vám vyhledat možnou pomoc v místě bydliště.
Určitě je také důležité, abyste docházela pravidelně na kontroly do těhotenské poradny k Vašemu gynekologovi, už jen pro Váš klid a zmírnění obav, které Vás trápí.
Bylo by také fajn mít možnost si o celé Vaší situaci s někým promluvit. Mluvit o tom, jak se cítíte v těhotenství, co Vás čeká po u porodu a po něm, z čeho máte obavy, na co se naopak těšíte apod.
Tady bych Vás odkázala na Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Paní Preslová se práci s rodiči, kteří mají problém s užíváním návykových látek, věnuje již řadu let a této problematice skvěle rozumí. Mobil: +420 702 036 237, email: pece.dite@sananim.cz.
Držím Vám palce! Andula Novotná