Nespavost
Zaz
Dobrý den, necelých 14 dní zpátky jsme si s přáteli udělali party na chatě. Byli jsme tam celý víkend a samozřejmě pili alkohol... Jenže do toho jsme měli i kokain a MDMA, přičemž nikdo z nás to neměl poprvé. Co se ale poprvé stalo je to, že už je to několik dní zpátky a my s přítelem máme problém se spánkem. Dělá nám problém usínat. Unavení jsme, spát se nám chce taky, ale když si lehneme do postele, tak ne a ne zabrat. Od té doby jsme ale nic takového už nepožili. Ostatní kamarádi jsou v pohodě. Co se nám v těle po těch drogách stalo, že najednou máme problém s usínáním? Vždy jsme spali úplně bez problémů... Ještě nutno podotknout, že jsme po tom víkendu oba prožili v noci několik spánkových paralýz, které byly dost nepříjemné. Máme vyhledat odbornou pomoc nebo je možnost, že se to srovná samo? Užíváme nyní Kozlíkové kapky, meduňkové čaje a zatím nic úplně nepomáhá.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Zaz,
děkujeme za dotaz. Chápu, že vás nespavost mohla vyděsit a není vám oběma úplně hej. Každý člověk je jedinečný a drogy na něj působí všelijak, stejně tak i důsledky jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Co je jisté, že jste oba dostali zprávu od vašeho organizmu, že drogy nejsou ani nebudou to pravé.
Nespavost, která trvá několik dní, nebývá po užití jedné dávky MDMA a kokainu běžná. Možné je však to, že kombinace obou látek u vás obou mohla způsobit psychickou či metabolickou nerovnováhu. Každá kombinace látek i užití jedné látky samotné je vždy rizikové. Není také vyloučeno, že MDMA ani kokain byly „ředěné" něčím dalším, př. pervitinem. Mohlo u vás také dojít k předávkování.
Doporučuji se uklidnit, odpočinout si, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Určitě se na co nejdelší dobu vyvarujte dalšímu užití drog včetně alkoholu. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem.
Pokud potíže budou nadále pokračovat nebo se v různých podobách vracet, vyhledejte lékařskou pomoc a otevřeně o tom s lékařem promluvte.
Je pravděpodobnější, že se to do několika dní opět vrátí do normálu. Pokud budete potřebovat napište, odkud jste, a zkusíme vám vyhledat odborníka v okolí.
Přeji jen to dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová