OPERACE zlucniku
Ketynu
Chci se zeptat. Když člověk bere denne metamphetamin( do nosu) už asi 10 let v kuse .(má vysoký tlak,).. A teď má jít na operaci žlučníku. Jelikož má 4cm kámen. A bude v celkové narkoze. Není v tomhle případě naopak riskantní aby dotyčný přestal že dne na den užívat drogu 14 dní před operaci? Ja vim ze je to zátěž pro srdce jak narkozA tak jeste do toho být na metamphetaminu. Ale když člověk je 10 let na metamphetamin a najednou přestane nebude to tělo po té "jizde" oslabené a upe vystavené a unaveně? Protože jakmile přestanete tak spíte nějaký týdny dá se říct celý dny i noci a nikdo vás nevytahne ani za nic . Protože jedine co tělo chce je spát když najednou nemá tu drogu. Takže opravdu i takhle zvyklý a závislý uživatel by měl 14 dní před operaci vysadit ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
asi Vás úplně nepotěším, ale na Váš dotaz nelze odpovědět zcela jednoznačně. Užívání pervitinu je rizikové, již samo o sobě a určitě není dobré ho užít před operačním zákrokem ani při dlouhodobém užívání. Už vzhledem k anestezii, která má účinky naprosto opačné.
Je pravda, že po vysazení pervitinu je tělo unavené a vyčerpané. Po 10letech braní nebude divu, že to bude potřeba někde dohnat. Každé tělo potřebuje pravidelně odpočívat. Ideální by bylo obrátit se na odborníka, lékaře - psychiatra, který zhodnotí celkový zdravotní a psychický stav a nastaví vhodný způsob detoxifikace. Při detoxifikaci od pervitinu se může objevit spavost, únava a vyčerpání, přesně jak píšete. Mohou se však výrazněji projevit i psychické obtíže, jako je celkový neklid, nástup úzkostných a depresivních stavů. Důsledkem užívání mohou být také halucinace a paranoidní syndrom. Přestože potíže postupně časem slábnou, mohou trvat déle než týdny, i měsíce.
Určitě je fajn před zákrokem vysadit nebo to alespoň zkusit, u pervitinu nejsou rizika až tak nebezpečná jako u jiných látek, př. alkohol a benzodiazepiny. Pokud byste se rozhodli vysadit bez konzultace s odborníkem, doporučuji nebýt na to sám, alespoň první dny. Je fajn být s někým, komu důvěřujete. Dobré je zajistit si doma klidné prostředí, dostatek jídla, vitaminy a minerály, čaj z meduňky a mít u sebe kontakt na odborníky, kdyby přišly jakékoliv komplikace.
Možná je i vhodná doba přemýšlet zda není čas s pervitinem skoncovat úplně, přece jen už nějaké komplikace do života přináší, minimálně vysoký krevní tlak, jak zmiňujete.
Pokud napíšete, odkud jste, zašlu Vám kontakty na odborníky ve vašem okolí.
Držím palce, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem,
Nikol Spůrová