Pomoc
Bebe
Dobrý den, doufám že příliš neotravuji. Mam hodně fyzicky nmi psychicky náročné zaměstnání. Tento rok diky všemu uz jsem to prestal zvládat. Začal jsem si občasné pomáhat pervitinem... jen snupanim. Není to vůbec pravidelne neztrácí váhu neděje se ze bych nespal x noci v řadě nebo nejedl. Pravidelně cvicim užívám vitaminy jako magnesium zinek rybí tuk ostropestřec hořčík. Ted jsem tedy tri dny si každý den dal... v noci jsem ale usnul... jen se objevil jev ze kterého mám strach. Silná bolest hlavy, závratě, pocit velkého horka ... zajímalo by mě, co dělat když me to popadne ,jestli je to převážně psychické nebo jestli kombinace třeba tech vitaminu neni v poradku. Uplne nechci s tímhle momentálně chodit k lékaři jelikož bych nerad aby se toto ukázalo pokud to není nezbytné nutne. Co nejlépe pomaha aby tyto problémy přestali, jestli je lepší si lehnout a byt v klidu nebo naopak čerstvý vzduch a chůze, dekuju za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Bebe,
díky za dotaz, rozhodně neotravujete.
Intoxikace drogou je vždy otravou organizmu, tedy vaše pokusy o "zdravé" fetování jsou anachronismus. Pokud je na vás vaše práce příliž namáhavá, je dobře, že to řešíte. Nicméně užíváním drog si pouze další problémy přiděláte. O tom není pochyb. Řešte to jinak.
Na průběh intoxikace má vždy vliv celá řada faktorů, respektive kombinace jejich všech vlivů - a v tom aby se koza vyznala - čímž myslím, že bez klinických a chemických testů a vyšetření se lze jen dohadovat...
Začněme u drogy samotné - poněvadž jde vždy o preparáty podomácku vyráběné a přeprodávané v rámci distribučního řetězce z ruky do ruky s cílem maximalizovat zisk, nikdy ve finále nevíte, jakou směs jakých fujtajblů užíváte. A ujišťování dealera, že speciálně tento jeho produkt je "fakt čistej jako nebe", a že "...vám by rozhodně nic špatnýho neprodal..." je zcela nedůvěryhodné. Tedy příčina, či její podíl, může být v míře a typu znečištění drogy, respektive v nedokonalé technologii výroby, nebo nekvalitných prekurzorech (kdybyste viděl,  z čeho, jak a v jakých podmínkách různí šílenci rádoby pervitin kuchtí, nikdy byste si to nevzal).
Další skupinou vlivů je vaše tělesná schránka - zdravotní dispozice (genetické, nemoci chronické či akutní včetně infekcí, nebo míra vyčerpání, minerální stabilita organizmu /ta je mimochodem na cucky, když fetujete a nárazově se zaplavujete různými doplňky/). Toto bez důkladných klinických testů nelze ani odhadovat, jaké vlivy a in-dispozice jsou ve hře a intoxikaci ovlivňují.
Dále tu máme psychologické vlivy. Vaše očekávání, vaše aktuální naladění, prostředí a společnost, kde se nacházíte, ale také třeba potřeba intoxikaci skrývat a snažit se vypadat nezfetovaný, a jiné procesy mají na průběh intoxikace zásadní vliv.
Jediné, co pomáhá, abyste neměl negativní dopady z užívání drog, je nefetovat. Pokud si myslíte, že drogama vyřešíte své osobní či pracovní problémy, jste blázen a obelháváte sám sebe.
Pokud vám drogy přerůstají přes hlavu, navštivte adiktologickou poradnu, pokud nezvládáte tlak ze svého zaměstnání, kontaktujte psychoterapeuta a/nebo zaměstnání změňte.
Rozum do hrsti a krásné jaro
Jakub Chudomel