Kratom závislost za jak dlouho
Katka
Dobrý den ,není to dotaz spíš nějaka informace k doplnění,mám vleklé psychické problémy ,které samozřejmě řeším s psychiatrem a bohužel jsme se dostali do bodu kdy prostě nemám správně nastavenou medikaci a po dvou letech si myslím že psychiatr prostě už neví,chodím na psychoterapii vzhledem k tomu ,že se mi stále objevují sebedestrukční tendence a pro mě nesnesitelné úzkostné stavy v nouzi a bez vědomí lékaře jsem sáhla po kratomu
Pozitiva :během chvíle se mi neskutečně ulevilo,získala jsem pocit ,že na světě není tak špatné abych z něho odcházela,žel bohu trvání tohoto stavu netrval ani 10 dní
Negativa při užívání AD s počáteční dávkou ani 2g jednou za den jsem během 14dni získala fyzickou závislost a poslední dva dny jsem jsem to předávkovala a minimálně za den jsem snědla 15g
Na internetu jsem před tím našla že závislost se projeví až za 6mesicu užívání ,nevím jestli jsem výjimka ale kratom není tak nevinný jak vypadá
Abstinenční syndrom,všecko se dá teplo,zima,bolest kloubů,nejhorší byla bolest hlavy a pocit zvracení a točení hlavy naštěstí mě to postihlo v noci v práci nevím co by bylo,teď jsem na půl lžičce za den protože to bylo nesnesitelné ,nicméně co ze začátku dával bylo velice rychle pryč ,dobrý sluha špatný pan

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Katko,
děkuji vám za otevřenou a upřímnou výpověď o tom, co prožíváte. Díky.
Píšete, že vaše psychické zdraví je křehké, psychické problémy vleklé a hledání jejich řešení nesnadné a zdlouhavé. Rozumím tomu tak, že možná vidíte zoufalost svého psychiatra právě z toho důvodu, že ji cítíte vy sama. Nebo se pletu?
Chápu, že jste v takové situaci sáhla po kratomu a rozuměl by tomu jistě i váš psychiatr. Nebude z toho pochopitelně nadšený, protože ví, jaké problémy to s sebou nese. Ale lepší být upřímná a hledat řešení, než se ztratit v podobných experimentech. Co říkáte?
Pro vaše uklidnění: pro psychiatra nebude první (ani poslední), kdo hledá cesty, jak si ulevit, kdo zkouší něco na vlastní pěst. Nicméně to, co popisujete, že se kolem užívání kratomu seběhlo zní velmi nebezpečně, nestabilně. Snadno by se mohlo stát, že si ve výsledku uškodíte. Pokud bych se tedy mohla přimluvit, oslovte svého psychiatra a řekněte mu, co prožíváte, co vás k experimentům s kratomem vedlo a společně hledejte další cesty, jak vám ulevit, jak vás podpořit. Nebojte se otevřeně mluvit o oné zoufalosti, kterou vnímáte (ať už na svojí straně, nebo na straně psychiatra), o pocitu, že vám možná není pomoci, že nevíte, co dál. Jedině když bude psychiatr vědět, jak se cítíte, může hledat cesty společně s vámi a třeba i přiznat, že neví a odkázat vás na jiného kolegu.
S přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.