Divná drogy
Jana B.
Potřebovala bych se zeptat na takovou věc: Můj přítel jel na THC a rostlinný extázi, bohužel taky na piku a vždycky, když si píchl, tak jaksi vzdychal,dělal ksichty,občas se i rozbrečel jako ženská,nebo kvílel jak pes než se to v něm rozjelo. A potom, když to končilo, občas zalez pod stůl nebo do skříně. Nebo mně sjel jak psa. Jednou i proskočil sklem. Vždycky mu ale po tom braní zůstávaly vpichy. Teď vidím, že dělá to samé, jako by po aplikaci, když sme u jeho rodičů,kteří si na něj teď dávají moc bacha, takže jinde vlastně ani moc nejsme, protože jim slíbil, že s tím přestane, když ho to jednou málem oddělalo,( taky proto, že se máme brát) vždycky se před nimi někam schová, třeba se mnou do koupelny, nebo se se mnou zamkne v pokoji, ale vpichy už vůbec nikde nemá. Nešňupe, nepolyká, to bych si přece všimla, o jiných možnostech jak to dostat do žil nevím, nevíte jak jinak si to ještě může práskat? Přitom je vidět, že si opravdu vzal, tak najednou to přijde, přesně tak jak po tom, když si píchal, jenomže tomu teď nepředchází viditelná aplikace, bývá pak jetej a dost, nepředstírá, to už poznám. Já nikdy nebrala, tak to tak (možnosti aplikace) neznám. Ale na duchy nebo vlastní paranoiu, že si jako ty jeho projevy namlouvám, nebo že do něj jako leze za trest zhmotněný zlo a pak že zas odchází, nebo že jsem i se svojí kamarádkou ůplně slepá, že jako nechci vidět, nebo v mozku potlačuju, když ho vidím brát, nebo že bych nepoznala na nahým, málo ochlupeným těle vpichy , když mu lezu pomalu až do… nevěřím. I když fakt se cítím s ním občas tak na Bohnice. Párkrát jsme se tak domluvili se známýma, v pěti , pokaždé jiní lidé, aby na nic nepřišel, že ho jako přistihnem, jeden můj známý dělá v kabaretu kouzelníka a tomu by to neušlo, ti ostatní taky nejsou slepí, jinak by mohli mít problémy v zaměstnání, ale on fakt aspoň hodinu před tím nic nebere. A nemá to asi ani u sebe. A přichází to jako by si píchl. A kupuje si to, od takovýho mladýho v kožený bundě a v obnošených riflích, s dlouhýma vlasama, s hnědýma očima, kterej trochu, hlavně zezadu, hodně připomíná vzhledem jednoho policajta z brněnský protidrogovky, takže už jsem se jednou, když jsem ho tam viděla prvně, lekla, že už ho maj, a budou mě předvolávat jako svědka, než se otočil,co se s ním baví jen mezi domovníma dveřma, aby si rodiče ani sousedi nevšimli, a oslovuje ho jako „spolužáka“, takový nažloutlý nebo nahnědlý,prášek, prostě perník. Nebo něco jako to. Jeho rodičům se bojím zeptat, mohli by ho taky vystrčit na ulici, už mu tím hrozili, když nedostane rozum a nepřestane brát. Nejede na něčem, co se dá brát nebo ůčinkuje nějak tajně nebo se spožděním asi hodinu nebo tři čtvrtě a s odhadnutelným opakováním? Hodně se o něj bojím. Třeba že ho to vezme, až bude řídit, i tak jezdí jak blázen. Perváč nebo kytky snad nemaj flešbeky, nebo jo? A jak by pak věděl, na pět minut přesně, kdy to začne? Mezitím, co ho to pustí a než to začne se chová úplně normálně, třeba půl dne, normálně pracuje, a ještě si stihne dělat srandu. Jen mně odpovězte, jesli a jak je to možný. A věřte tomu, srandu si z Vás fakt nedělám.

Odpověděl: Jakub Minařík
No existuje pár variant. 1. Jednak - myslím, že není pravda, že byste nepřehlédla šňupnutí, nebo polknutí drogy. Myslím, že celkem v pohodě (soudím podle sebe). Té aplikaci ústy by odpovídala i doba - tak +- hodina by odpovídala nástupu efekt po aplikaci ústy. Ono chvíli trvá, než se to vstřebá a hladina v krvi dosáhne míry, která způsobí viditelný efekt. Totéž platí pro sniff. Tam bych nástup odhadoval nejdéle tak za 15 až 30 minut. Okamžitě, nebo velmi rychle nastupuje jen aplikace inječní do žíly, ev. inhalace a vstřebání přez stěnu plicních sklípků. Tam je okamžitě vysoká hladina v krvi, prakticky v čase 0 a zbývá jen projít hematoencefalitickou barierou (mezi krví a mozkem) a to je v případě pika celkem rychlí proces. 2. Existuje taky varianta, že to přítel po braní nemá v hlavě úplně v pořádku a stavy se mu prostě vracejí v zásadě podobně jako flash backy. I v tomhle případě by vědět mohl - někdy se to může hlásit předem, podobně jako epileptický záchvat. Tan člověk to prostě cítí. Ale takovéhle stavy nemají zvenčí věršinou tak jasnou symptomatologii jako skutečná aplikace. Osobně se kloním spíše k variantě 1. - užívá ústy, odpovídá tomu i nástup účinku. Odlišit by se to dalo toxikologicky, jen je otázka - co budete dělat s výsledkem. Taky mě napadá - hledal bych na vašem místě nějaké rozumné řešení a nebo bych se nevdával. Protože jestli bere, tak vás pravej blázinec ještě čeká. P.s. Kdybyste chtěla se o problému více bavit po netu, ev. někam v Brně nasměrovat, stačí znova napsat.