Čárky na testu
Lili
Dobry den.
Chci se zeptat jak je to s intenzitou čárek na t
drogových testech. Když jsou při negativnim testu dvě čárky jinak intenzivně zabarveny. První je silnější a druhá slabší. Bere se to jako negativní test?
Děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to závisí od toho jaký typ testu to je. Některé testy v případě, že jsou přítomny dvě čárky jsou reaktivní, některé jsou naopak negativní a reaktivní by byl v případě, že se ukáže jedna čárka...
Každopádně takovéto testy jsou pouze screeningové a pokud chcete mít naprostou jistotu, že nález je pozitivní, tzn. ve vzorku je přítomn nějaká konkrétní návyková látka či její metabolity, pak je potřeba udělat potvrzení tohoto výsledku pomocí specifické metody (většinou založené na chromatografických metodách).
Stačí takto? Pokud byste potřebovala, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec