KRATOM chcem s tým skončiť !
KRATOM
Dobrý deň. Mám problém s "čajom" KRATOM. To že som závislí to viem len ma to trápi. Momentálne som v takej situácií že som študent VŠ skúšky robím v poriatku žijem normálne a nemíňam ani peniaze ako narkoman ale uvedomujem si závažnosť že som závislí na KRATOME. Užívam ho denne 3-6x jedna dávka je cca 7g. Po dobu 6 mesiacov. Akonáhle vynechám čo i len 10h už pociťujem prvý abstinenčné príznaky. Najviac som vydržal 36h. Abstinenčný príznak ma viacero fáz. Prvá fáza je cítim pálenie v žalúdku to potom prejde potom je druha fáza kedy cítim návaly tepla a zimy ale prevláda zima a dostanem nádchu a mám z nosnej dutiny výtok ako keby som bol chorý. Potom prichádza bolenie kosti konkrétne stehenné kosti a od bolesti mi pomôže až dávka 75mg flectoru. Celí čas mi je zima a som unavený dokážem chodiť ale cítim sa ako keby som vôbec nespal som strašne unavený na stupnici od 1 po 10 tak 6,5 pričom 10 je totálne vyčerpanie. Všetky tieto príznaky potom potom oscylujú raz su intenzívnejšie a raz menej. Do tohto stavu som nepociťoval nejakú extra zlú náladu necítil som sa psychicky dobre ale nevadilo mi to až tak moc. Zo spánkom to je extrémne zlé aj keď som spal myslel som si že som nespal bol som nervózny a pociťoval som ako keby mi horelo telo musel som sa udierať slabo do svalov na rukach neviem prečo ale ako keby ma šteklili svaly vnútorne bol som nervózny a až bolesť to prebila čo som potom nerobil lebo som si uvedomil čo robím presne tento stav som zažíval keď som užíval xanax 6x dní po 4mg denne a vysadil som to naraz čo viem že nieje dobrá voľba ale xanax som zneužíval nemal som ho od lekára. Ako tak som prežil tú noc a ráno som sa spával ako ukážkový drogovo závislý človek išiel som hneď ku kamarátovi kde som si pýtal čaj teda kratom ako som ho užil 1,5 lyžičky 7g prešlo ma to všetko nervozita a aj únava presne do 20 min. Snažil som sa ten absťák "prebiť" 100mg tramadolom ale nepomohlo mi to a čo je zvláštne necítil som absolútne žiadny euforizačné účinky tramadolu aj keď som zvýšil dávku na 300mg. Najväčší problém ktorý mám je ten že som študent ako som hovoril a ja si klamlivo sugerujem ze bez kratomu neurobim nič nieže by som nevedel ale pokiaľ niesom v "rauši" z kratomu len sedím na stoličke a nerobím nič. S kratomom som začal preto lebo som bol závislí na xanaxe/neurol a zistil som že kratom po psychickej stránke mi úplne odbúral chuť na lieky. Iné dorgy s kratomom nemiešam a ani neužívam občas a hlavne počas skúškového obdobia "len" Modafinil a Armodafinil.

Odpověděl: Kamil Kalina
Dobrý den,
Kratom působí závislost opiátového typu, o tom už se dlouho ví. Abstinenční příznaky mohou trvat několik týdnů. Řešením by mohla být krátkodobá substituce např. Suboxone, ale jen pod lékařským dozorem. Jestli opravdu nechcete odbornou pomoc vyhledat (neříkejte, že to nejde, že si to nemůžete dovolit atd.), tak to prostě musíte přežít, hodně pít a brát vitaminy, draslík, hořčík, vápník a zinek. Neuškodí bylinky, uklidňující směs Vám prodají v každé lékárně. Rozhodně to ničím „nepřebíjejte", nebo spadnete zase do něčeho jiného.
MUDr. Kamil Kalina