reakce
Ivo
Paní Kordová já Vám děkuji za Vaši odpověd a vyjádření.Ovšem pravdou je že jsme se nepohnuli z místa,v tom mi snad dáte za pravdu.Zítra jedu do Tábora na psychiatrii k prim.Macák.Jenom se už modlím aby to dopadlo.Tam chodím dlouhodobě a naivně jsem se domníval, že když mu vysypu tu smutnou pravdu,za kterou se ve skrytku duše vlastně stydím, nenastane tento problém.

Odpověděl: Markéta Kordová
Ivo, opět Vás zdravím,
s ohledem na text psaný ve skryté poznámce, jsem Váš příspěvek + celou naši komunikaci předala paní ředitelce naší organizace, níže v kopii Vám přikládám odpověď pro Vás.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová
Kopie:
Vážený pane,
jsem ředitelkou organizace SANANIM z.ú. (www.sananim.cz),  která provozuje 15 zařízení pro léčbu závislostí včetně substitučního programu. V rámci Drogového informačního centra provozuje službu Drogová poradna (www.drogovaporadna.cz). Jejím cílem je podat informace, a to mám pocit, že kolegové provedli profesionálně. Souhlasím však s Vámi, že situace v substituční léčbě není radostná a jedná se o službu, která není dostatečně dostupná.
Většina našich služeb je v Praze a jsme denně konfrontováni s nedostatečnou kapacitou substituce. Věřte mi, že pokud by to bylo kapacitně možné, ráda bych nasadila substituci s denním výdejem všem opiátovým klientům v Praze, kteří se nyní v Covidové době nacházejí ve velmi zoufalé situaci. Bohužel na to nemám personál (psychiatrů je velmi málo), ani smlouvy s pojišťovnami a prostorové kapacity. Problémem substituční léčby je fakt, že tento léčebný způsob je ve své podstatě politikou a částečně i odbornou obcí odmítán i přesto, že existuje řada nezvratitelných důkazů o efektivitě substituční léčby.
Je mi líto, že jste nespokojený s našimi službami, ale bohužel v Táboře nepůsobíme a těžko tam můžeme poskytovat krizovou pomoc. Myslím si ale, že v nemocnici v Táboře jsou schopní lékaři, sestry i adiktologové, kteří vám budou moci efektivně pomoci.
Kdybyste měl zájem, ráda s vámi povedu diskusi na toto téma, protože téma krizové pomoci pro uživatele návykových látek a téma substituce jsou velmi živá a potřebná témata.
S pozdravem
Martina Richterová Těmínová
Dr. Martina Richterová Těmínová - ředitelka, SANANIM z.ú.
Ovčí hájek 2549/64A
158 00 Praha 13
TEL:     + 420 284 822 872
FAX:    + 420 266 315 306
GSM:   + 420 603 889 189
WWW: http://www.sananim.cz
EMAIL: teminova@sananim.cz