Krize
Tom
Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli poskytujete krizovou intervenci online případně jestli je někdo, kdo se této oblasti v online prostoru pro drogově závislé věnuje.
díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nevím, co přesně si pod krizovou linkou představujete, resp. s jakými situacemi by se dotyčný na linku nebo intervenci obracel. Linek je v ČR spousta, řada z nich nyní funguje i do jisté míry online, nabízí emailový kontakt, chat apod., některé jsou hlavně telefonické, některé fungují nonstop.
Národní monitorovací středisko zřídilo tuto linku: NÁRODNÍ LINKA PRO ODVYKÁNÍ NELEGÁLNÍCH DROG, tel. 800 35 00 00, v provozu je po-pá 10-18 h. Naše kontaktní centrum má poradenskou linku tel. 602 666 415 (po - pá 13 - 17).
S širším zaměřením funguje Pražské centrum sociálních služeb a nabízí nonstop linku Pražské sociální pomoci na tel. 222 580 697 - nonstop telefonická krizová pomoc. Zdarma a nonstop funguje například: Linka první psychické pomoci (Cesta z krize): 116 123 (nonstop), ZDARMA, krizová pomoc pro dospělé.
Zde najdete linky důvěry rozdělené podle regionu i s informací, jaké typy kontaktu jsou možné (email, chat, telefon atd.). Další kontakty najdete zde.
Pokud by si s daným problémem na kteréhokoli lince nevěděli rady, měli by mít k dispozici síť služeb a být schopni vás odkázat na vhodnou pomoc podle toho, o jakou krizi jde, resp. jaká pomoc je potřeba. První krizi, šok a zmatek by s vámi měli zvládnout projít asi na kterékoli lince, ideálně na krizové nebo té na drogy zaměřené. Pak už bude záležet na tom, co bude potřeba. Někdo potřebuje spíš vypovídat se a zklidnit, někdo kontakt na toxikologickou laboratoř, někdo kontakt policii, jiný na organizaci, která se věnuje dětem, nebo psychotikům, nebo uživatelům drog či hazardním hráčům. Možností je mnoho.
Snad alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.