Jak pomoct
Elsa
Dobrý den,mám dlouholetou kamarádku a ta má problém s pervitinem. Zhruba před rokem jsme začali experimentovat... Na stará kolena. Já jsem skončila před půl rokem a od té doby se peru jak to jen jde, bohužel má kamarádka stále pokračuje. Chtěla bych ji pomoct, jen nemám dost síly a zkušenosti se závislostí. Nikdy před tím jsem se s pervitinem nesetkala.jen má vlastní zkušenost mě děsí a bojím se aby to kamarádka zvládla také. Nevím jestli se mám obrátit na její rodinu, bojím se aby to nepovažoval za zradu. Ona tvrdí že má vše pod kontrolou, ale já se obávám že se nad ní stahují mračna, už začíná zanedbavat své povinnosti. Nechci nic podcenit. Prosím poraďte mi co mám dělat.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Elso,
své kamarádce můžete určitě pomoci tak, že jí budete dávat zpětnou vazbu na její chování. Vidíte, když se jí něco kvůli drogám nedaří a můžete jí to ukázat. Je důležité mít někoho s kým můžete vést dialog a kdo vám říká i nepříjemné věci. Stejně důležité je i to, že abstinujete. Tím, že o tom budete mluvit jako o pozitivním faktu můžete svou kamarádku motivovat ke změně.
Bohužel nemůžete svou kamarádku donutit, aby drogy brát přestala. Toto rozhodnutí závisí jen a jen na ní.
Určitě je důležité, aby od vás slyšela, že o ni máte obavu. Ale také to, že jste na její straně. Až se rozhodne budete ji moct podpořit. Informovat její rodinu by myslím nemělo žádný smysl, pokud se situace bude zhoršovat všimnou si toho určitě sami.
Do té doby vám přeji pevné nervy.
Za Drogovou poradnu, Marie Saudková