Bratr...
Kamil
Dobry den,chtel bych se na vas obratit s prosbou o radu. Ja sam ted nevim jak se mam uplne citit....Vec se ma tak,ze mam starsiho bratra,kteremu je 32 let a asi pred 8 lety,kdyz mu bylo 24,prisel s "genialnim" napadem jak se vyhnout praci a dostat invalidku. Udelal ze sebe pred psychiatrickou naprostyho sociofoba,ktery se boji vychazet z domu i na nakup,a take to,ze trpi schyzami,ze mu nekdo ze spolecne domacnosti otravy jidlo,ze treba pomazou kohoutky na vodu jedem,aby ho zabili a podobne. Prvni 2 rojy co to tak jel se vsem vysmival jak je chytej a jak bere 10000 kc mesicne za to,ze sedi na zadku a hraje playstation. No asi tak 4 roky po tomto rozhodnuti,kdyz mu bylo 28,zacal mit opravdu ony schyzy a strach z lidi. Opravdu se bal dojit na nakup, do bytu poustel jen par takzvaných "nezajustovanych" lidi a i tak mel veci jako - hrnek vycleneny pouze pro navstevy,po navsteve wc,jste museli misu vydezonfikovat,atd. Opravdu. A dodnes to pretrvava a jeste se to zhorsuje. Mimo ony psychiatricke leky, dvojnasobne umisteni do lecebny dobrovolne,i hodne hulil...........

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Kamile,
těžko říct kde potíže vašeho bratra začaly. Je velmi nepravděpodobné, aby někdo získal invalidní důchod bez jakýchkoliv příznaků. O to teď, tady, ale nejde. My zde nejsme kompetentní na dálku někoho diagnostikovat, nicméně z toho, co popisujete se zdá, že váš bratr trpí psychickými problémy a potřeboval by odbornou pomoc psychiatra nebo adiktologického pracoviště. Psychická nemoc je jako každá jiná nemoc, vyžaduje léčbu a bez ní se zhoršuje.
Nepíšete odkud jste, proto vám níže posílám odkaz na mapu, kde si můžete kontakty vyhledat.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
V úvahu připadá i Centrum duševního zdraví, které můžete mít poblíž a kde může váš bratr psychiatrickou pomoc získat. Určitě neváhejte a pomozte mu s vyhledáním kontaktu nebo doprovodem, násilím ho však nemůžete do ničeho nutit. Bude ale dobré když budete celou situaci monitorovat. Některá Centra duševního zdraví mají i své krizové týmy, které mohou za vaším bratrem dorazit až domů pokud by to bylo potřeba.
Přeji vám hodně štěstí při řešení této situace.
Za drogovou poradnu, Marie Saudková