Jak přestat kouřit marihuanu
Ofélie
Prosím o radu.Jsem máma 22letého syna. Syn kouří marihuanu cca 4roky.Nejdříve ve formě cigarety a nyní přes bongo.Jelikož už dříve měl určité psychické problémy.Sesypal se z návalu práce na brigádě.Párkrát navštívil psychiatrii v jednom zdálenějším městě. Dostal léky-Lyricu a Trittico.Které bral pouze určitou dobu,pak přestal.Také navštívil léčebnu v Bohnicích,kdy měl úzkostné stavy a nemohl spát.Před týdnem spolykal několik prášků. Pak mi o tom řekl a odvezli jsme ho na pohotovost,kde ho nechali do druhého dne.Měl pak dojít do ambulance k psychiatričce. Tam nedorazil,řekl,že se s ní bavit nebude. Moc rádi by jsme mu pomohli. Ale nevíme přesně jak. Myslím,že marihuana ten jeho psychický stav jen zhoršuje. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den  Ofélie,
děkujeme vám za dotaz. Vaše situace není lehká. Je dobře, že synovy pomáháte, ale ten zájem - tedy zájem o zlepšení situace by měl vycházet hlavně od něho. Většinou tomu tak samozřejmě nebývá a člověk který užívá se rozhodne pro to udělat nějaké změny ve svém životě až mnohem později. Později než jeho blízcí.
Popisujete psychické problémy, snad pokus o sebevraždu. Nasazení medikace a opět její vysazení. Tyto okolnosti mohou ukazovat na depresivitu a úzkost, která může souviset s užíváním marihuany, ale také nemusí. Samozřejmě jak píšete, kouření trávy tomu nepomáhá. Předpokládám, že váš syn svou závislost řešit nechce. V tom případě by mohl být alespoň v péči psychiatra kterému by důvěřoval. Psychiatrická péče by mohla být navázána na některé zařízení pro léčbu závislostí. Takové kde váš syn nemusí mít hned zájem o abstinenci. Tj Kontaktní centrum atd. Časem možná pochopí, že tráva není řešením situace a bude chtít vše řešit. Určitě by bylo dobré, aby byl v péči odborného pracoviště, hlavně pro případ, že by se jeho stav začal zhoršovat.
Níže vám posílám kontakt:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ - zde můžete najít další zařízení.
Káčko má otevřeno 365 dní v roce - nemoc závislost nemá víkendy ani dovolenou.
Pondělí
13 - 20
Úterý
9 - 20
Středa
13 - 20
Čtvrtek
9 - 20
Pátek
9 - 20
Víkendy a svátky
13 - 20
Adresa:
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
www.facebook.com/kacko/
Bylo by určitě dobré, kdyby si váš syn zavolal sám a měl zájem o to svůj psychický stav řešit.
Pokud jde o vás doporučila bych vám určitě navštívit odborné pracoviště, at už se synem nebo bez něj. Pokud máte možnost dostat se do Prahy:
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Zde si můžete domluvit konzultaci nebo docházet opakovaně a získat podporu a pomoc ve vaší situaci. Nezůstávejte na to sama!
Přeju vám hodně štěstí a také zdárné vyřešení vaší situace
za Drogovou poradnu
Marie Saudková