Žíly
Renne
Potřebuji poradit jakou mast si mám zakoupit na léčbu po wpichach. Už uziwam 17a NIKDZ sem stim neměl problem ale poslední měsíc mám problém se žilama sou strašně zničený a ne regenerují se a. Nemohu si aplikovat.j

Odpověděl: Amrit Sen
Renné, především dobrý den!
díky za důvěru. Při výběru masti, kterými byste si měl vpichy ošetřit, záleží na několika základních okolnostech.
To znamená, jestli jde o povrchové, hojící se defekty po vpichu, nebo otevřené zánětlivé defekty, případně o vnitřní zánětlivé defekty, či "zatvrdlé žíly" a podobně. Na každý z nich je třeba zvolit jinou mast a jejich záměnou byste si mohl naopak uškodit.
Doporučuji Vám tedy zajít do nejbližšího kontaktního centra, jeho zdravotníkům postižená místa ukázat a nechat se ošetřit a zároveň se poradit, jak defektům předcházet, nebo jak jakými prostředky je ošetřovat. Důležité je, že by bylo velkou chybou používat některé masti preventivně, snížil byste tak jejich léčebnou odezvu, až jich bude skutečně třeba.
Poslední doporučení, přemýšlejte o tom, že stav, do kterého jste Váš organizmus dostal, vypovídá o tom, že už má užívání drog dost a je čas užívání řešit, jinak ani nejúčinnější masti světa nezabrání tomu, že se Váš zdravotní stav bude jen dramaticky zhoršovat. Pokud hodláte v nastoleném tempu užívání drog poktračovat, zvolte šetrnější způsob aplikace, například perorálně (ústně polknutím) v kapslích, které dostanete zdarma v každém Káčku, nebo od pracovníků terénních programů.
Co na rány, boule a tělní krátery?
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
Přehled mastí vhodných pro léčbu různých kožních problémů.
Ano, opravdu neexistuje jen Heparoid...
HEPAROID je též vhodný na tromboflebitidy a modřiny. 2-3x denně se vtírá na postižené místo. Cena je kolem 80 korun.
IBALGIN DUO EFFECT (IBU-HEPA), je směs Heparoidu a Ibalginu se používá na povrchová zánětlivá a trombotická onemocnění. Zvýrazňuje protizánětlivý efekt Heparoidu a zároveň tlumí bolest v místě postižení. Použít se nesmí na otevřené rány a u těhotných žen. Vetře se v tenké vrstvě 2-3x denně do kůže. Cena se pohybuje, podle velikosti balení, od 130 do 250 korun.
HIRUDOID se používá na tromboflebitidy (záněty žil), chronickou žilní nedostatečnost, modřiny a jizvy. Dle potřeby též vtírá se do kůže na zanícená, bolestivá místa. Stojí cca od 120 korun.
BETADINE (BRAUNOVIDON) je vhodný na popáleniny, odřeniny, tržné rány a kožní infekce. Ne při alergii na jod. Postižená místa se jím natřou 3-4x denně, silně zanícené a zhnisané rány až 4-6x denně. Cena se, podle velikosti balení, pohybuje cca od 50 do 320 korun.
INFADOLAN se používá 1-3x denně na neinfikované, nehojící se rány. Cena je, podle velikosti balení, cca od 45 do 135 korun.
CALCIUM PANTOTHENICUM se hodí na odřeniny, drobné popáleniny a nehojící se rány. Maže se 1-2x denně a stojí zhruba od 40 do 50 korun.
ICHTOXYL se nasazuje v případě hnisavých kožních onemocnění a infikovaných plísňových onemocnění. Vtírá se 2-3x denně do postižených míst. Na akutní ekzém ho však rozhodně nepoužívejte. Stojí zhruba 30 Kč.
SALOXYL je na hnisavé ekzémy a infikované mykózy. Na akutní ekzém se nepoužívá. Stojí kolem 30 Kč.
KETAZON 10% se používá při onemocnění podkoží, šlach, kloubů a povrchové tromboflebitidy. Postižená místa se potírají 2-3 denně. V současnosti však není v Čechách na volném trhu mast volně dostupná.
ABSCESY, ATD., VČETNĚ PROTIINFEKČNÍHO DVANÁCTERA:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
Stačí takto?
Poděkování nikdy neuškodí...
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.