tráva
Někdo
Dobry den, chtela bych se zeptat, jak je to se zavislosti na trave, jestli je vubec mozny byt na ni zavisla... Nebo asi tusim ze je(mam za sebou lecbu v komunite, pernik - kdysi) a ted funguju dobre uz dlouho, ale obcas si zahulim, zvlast ted kdyz neni moc co delat po vecerech.. ale fakt obcas, kdyz mam povinnosti horici tak ne, ted treba po mesici... ale pozoruju takovy podobny veci jako u drog (tvrdych), ze proste me to rozhodi na nekolik dni, ze se nedokazu moc zastavit - vzdycky si reknu prvni vecer dobry, rozptyleni, mam pravo na realx, ale vetsinou vemu rovnou jednicku takze pak prohulim x dni a nedokazu to moc kontrolovat. Zas to ale neni tak silna droga jako treba alkohol a s tim problem nemam. Tak nemam spis zmenit nejak nastaveni v hlaven nebo tak? Diky moc

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
ptáte se, jak je to se závislostí na trávě. Ano, je to právě tak jak píšete. Tráva je sice obecně chápána jako méně nebezpečná, ale vůbec to tak není. V dlouhodobém užívání většinou nenapáchá takové škody jako třeba pervitin nebo alkohol, ale návyk na ní je stejně silný.
Právě pro vás jako pro někoho kdo už se se závislostí léčil může být tráva více nebezpečná. Po léčbě můžete více inklinovat ke ztrátě kontroly v užívání a k závislosti na jiné látce.
Pokud se tomu chcete vyhnout radila bych vám spíše trávu vysadit, případně přejít na kontrolované užívání, ale i to se vám může časem vymknout a můžete zjistit že se vám například hůře spí když trávu nemáte, jste podrážděná a nemáte například chuť k jídlu. Tady už jste na začátku kolotoče závislosti, který dobře znáte. Vzniká tu i riziko, že spadnete do něčeho tvrdšího.
Doporučila bych vám pátrat spíše po příčině problému. Ptejte se napříkad proč potřebujete k rozptýlení a relaxu drogu? Nedalo by se o zařídit jinak? Proč nemůžu relaxovat i jinak, třeba u filmu, sportem atd?
Případně se můžete obrátit na nějakého zkušeného terapeuta v místě vašeho bydliště a probat to s ním.
přeju vám hodně štěstí
za Drogovou poradnu
Marie Saudková