Kvartální alkoholik
Evitae
Dobrý den, přítel je kvartální alkoholik. Problém si uvědomuje a chce ho řešit. Jednou již absolvoval půlroční léčení v Bohnicích, ale znovu už to odmítá. Existuje nějaké zařízení nebo program, kdy by bylo možné absolvovat např. 14 denní detox, aby překonal abstinenční příznaky, a pak by pokračoval v ambulantní léčbě?
Předem děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bylo by potřeba, aby si vše potřebné zařizoval přítel sám, je to projev motivace, takže by bylo fajn, kdyby si na uvedené kontakty zavolal sám.
Může si zkusit domluvit pobyt na detoxifikační jednotce - kontakty zde: www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě DETOXIFIKACE). Detox může absolvovat případně i v jiném městě, kdyby byl problém v Praze. Může se stát, že nebude zrovna volné místo, může si domluvit detox tam, kde ho vezmou nejdříve.
Většina detoxů je podmíněna pokračováním v léčbě, takže by bylo rozumné, aby před tím měl domluvenou návaznou léčbu. Vy uvádíte, že nechce již absolvovat léčbu pobytou, ale ambulantní. Uvádíte, že byl v PL Bohnice, takže předpokládám, že jste z Prahy. Na stejném odkaze výše vyhledáte i ambulantní možnosti léčby, jen v oblasti Hlavní město Praha vyhledáte v podrubrice druh Ambulantní program).
Mějte se zatím hezky, přeji, aby vše potřebné se příteli podařilo zařídit co nejdříve a také Vám oběma dostatek sil.
Kdybyste i Vy stála o nějaký kontakt s odbornou pomocí, můžete se obrátit na naši Poradnu pro blízké osoby, kontakt níže. Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se předem objednat na uvedených kontaktech.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 51, Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
S pozdravem, MK