Experiment s pervitinem
Dráček
Zdravím,
začnu tím, že vysvětlím, proč se na Vás obracím s prosbou o radu/názor.
Před pár týdny jsem se seznámil s jednou dívkou a moc si rozumíme, jsme dobří kamarádi a trávíme spolu dost času. Oba jsme v oblasti drog zkušení a rádi experimentujeme, ale toť vše, nic pravidelného. Jenže před pár dny jsem s ni vyzkoušel pervitin. Ona s nim začala před 4 lety, ale nebere pravidelně. Já jsem se od této drogy vždy distancoval, ale vyzkoušel jsem a dnes už si s ni dám asi po 7. v časovém horizontu 3 týdnů řekněme. Normálně jíme, chodíme sice spát v ranních hodinách, ale po “jízdě” i v průběhu doplňujeme vitamíny a minerály.
Teď k dotazu. Může mi pervitin poškodit zdraví, když jsem si dal “párkrát” a nehodlám v tom pokračovat? (Mám své zásady - chemii do svého těla dlouhodobě určitě dávat nechci, navíc mám vysoké životní ambice a to je v rozporu s fetováním.) Nikde jsem se nedočetl, jestli, byť jen krátkodobé užití a v malých dávkách, může nějak poškodit zdraví jedince. Mějte se krásně a děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
děkujeme za zpětnou vazbu ve skryté poznámce, moc si toho ceníme.
A teď k dotazu. Vzhledem k tomu, že nejde nikdy přesně říct, co konzumující osoba vlastně užije, nejde pak předpokládat, jaké to bude mít dopady.
Možná byste se divil, co vše se pod názvem této drogy dá koupit. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil jejich samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný.
Tudíž Vám neumíme na Vaši otázku odpovědět. Pervitin sám o sobě má samozřejmě dopad na zdraví, jak fyzické, tak psychické. Užíváním organismus celkově chátrá a má to svá rizika.
I pokud budete dodržovat veškerá bezpečnostní opatření, jako je držení co nejdelších pauz během jednotlivými konzumacemi, mezi tím si dostatečně odpočinete, budete se vyváženě stravovat, doplňovat všechny potřebné látky (vitamíny, minerály), dodržovat pitný režim (nealko) a udržíte nízké dávky, stejně nelze nikdy zaručit, že žádné komplikace nebudou.
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým a za jakých podmínek je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Asi víte, že pervitin působí anorekticky, tudíž jeho konzumenti během svých konzumací mají mnohonásobně menší přísun potravy, někdy i vůbec žádný. Díky tomu je tak omezen nebo zcela pozastaven přísun vitamínů, minerálů a plno dalších důležitých látek, které jsou pro organismus zkrátka nezbytné. Tím je postupně způsobeno, že organismus začne nepřirozeně ubývat na váze a tím bohužel, také dosti chátrat. Objevuje se mnoho zdravotních problémů ve všech směrech, od poškození pleti, zubů, poškození nosní přepážky (až její zborcení), problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem atd. Pokud je droga podávána intravenózně, tak tam je plno dalších rizik, od poškození žilního systému až po přenos infekčních chorob. Konzumace drog nemá se zdravým životním stylem opravdu nic společného a je to velká zátěž pro organismus, včetně psychiky, po všech stránkách. Už s ohledem na to, že mnohdy opravdu není vůbec zřejmé, co vlastně kupující kupuje, potažmo následně užije.
Dále je pak otázkou, jak se Vám podaří další pervitin neužít, když kamarádka, se kterou si rozumíte, ho už 4 roky bere. Dost často se potkáváme v praxi s případy, že se lidé do závislosti dostanou právě za velmi podobných okolností.
Pokud je užívání v rozporu s Vašimi ambicemi, doporučuji zvážit, zda se dalších experimentů vůbec účastnit.
Mějte se hezky a buďte na sebe opatrný! V případě potřeby napište kdykoliv znovu, jsme tu pro Vás.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová