Můj dospělý syn byl závislý.
Bxxxxxxx Stanislava
Jak mám pomoci svému synovi,který bral drogy.Teď už tři týdny neměl drogu.Ma deprese se sklonami k agresivitě.A myslí jen na to,že by si opět vzal drogu.Život prý nemá smysl.Nic ho nebaví.Nevím jak mu mám pomoci.Poradíte mi prosím Vás.Děkuji Vám.Bxxxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Stanislavo, dobrý den,
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna zachovává anonymitu všem pisatelům.
Je fajn, že syn drogu už 3 týdny neužil, ale jak píšete, jeho chování úplně v pořádku není. Píšete, že má sklony k depresím, agresivitě, má dojem, že jeho život nemá smysl, má chuť na další užití...
Po vysazení se mohou podobné pocity a prožitky objevovat, je však otázkou, do jaké míry je to ještě v normě či ne. Bohužel, to takto na dálku a bez osobního kontaktu neumíme objektivně vyhodnotit. Bylo by rozumné, aby syn pohovořil s nějakým odborníkem, myslíte si, že by tomu byl přístupný? Uvažoval o odborné pomoci?
Stejně tak Vy, jakožto rodinný příslušník, můžete využít poradenských služeb sama, i přes to, kdyby syn odmítnul někam zajít. Ráda Vám poskytnu vhodné kontakty, když uvedete, jaká města máte v dobrém dosahu. Můžete se poradit, jak vhodně se synem komunikovat, doplnit si informace, zkonzultovat, jak účinně pomoci, atd... Měla byste zájem? Pokud ano, napište.
Mějte se zatím hezky, MK