kontrola obsahu v Dekontaminaci
LUD0JIR07
Dobrý den
Rád čtu váš časopis, ale článek Ideální jehla existuje, autor Aleš Termer (trmx), je natolik mimo realitu a dokonce nabádá uživatele do více rizikovějšího užívání jehel, mě donutil vám napsat. Prosím kontaktujte mě na tel xxxxxxxxxxx řeknu konkrétně. chyby jsou ve volbě jehel do kůže ale i do třísel, já si dávám do třísla 18 let a existují dvě pravidla 1. vždy ostrou a 2. Po vytáhnutí jehly 2 minuty držet(prst na místo vpichu a pevně tlačit). Při používání jehel co doporučuje váš chytrák se nedokáže zastavit výron krve mimo žílu a vznikají tam vnitřní sraženiny každý den to potom vydrží max 2 roky a to si může gratulovat. já jsem dokázal po 10 letech mít sotva viditelnou jizvu na kůži.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
zachováváme anonymní poradnu, tudíž jsem zcela záměrně umazala telefonní číslo, které jste uvedl. Přeposlala jsem Váš příspěvek kolegovi Termerovi, zde níže reakce.
S pozdravem, MK
Dobrý den,
s injekčními uživateli drog mám 16 letou praxi. Za svou kariéru jsem viděl desetitisíce vpichů. Vím naprosto přesně jaké jehly a stříkačky uživatelé používají, a jakými potížemi v důsledku injekčního užívání trpí. Taktéž se účastním výběru vhodných a kvalitních jehel a stříkaček, které našim klientům distribuujeme. Jehly tak, jak jsem je popsal do Dekontaminace jsou vyrobeny přesně k těm účelům, jak je uvedeno v časopise. Článek je podložen krom vlastní letité zkušenosti taktéž zdravotnickými materiály, které se používají pro výuku zdravotnického personálu a lékařů. A v neposlední řadě i zahraničními infomateriály pro pracovníky a klienty služeb pro drogově závislé. Samozřejmě, ne každý člověk má dobře dostupné povrchové žíly, ke kterým jim stačí použít inzulínku. Kdyby používali delší a pevnější jehlu, mohli mít žíly v lepším stavu. Nepochybně to však není jediná záležitost, která má na stav žil efekt. Je to také správné starání se o žíly, jejich střídání, správné používání ostatních harm reduction materiálů - alkoholové tampony, suché tampony, filtry apod. Osobně z těch tisíců uživatelů, které jsem potkal, po 20 letech nitrožilního užívání, mělo žíly v pořádku jen několik málo klientů, které bych spočítal na prstech jedné ruky. Taktéž regenerační schopnost žil jednotlivých uživatelů se liší.
Pokud užíváte drogy tím způsobem, který jste popsal. Konstatuji, že máte štěstí, a přeji vám, aby vám vydrželo.
S přátelským pozdravem Aleš Termer - TRMX